A buboréktea egy édes, tea alapú ital, amelyben tápióka "buborékok" úszkálnak, ennek köszönhetően extra nagy szívószállal kell inni, hogy a buborékokkal együtt fogyaszthassuk el az...
A magyar vásárlók egyre szívesebben választják a magyar termékeket a boltokban - ezt támasztja alá több, a közelmúltban készült kutatás is. Sokan vannak, akik hajlandóak akár több pénzt is fizetni a hazai termékekért. De vajon milyen termékkategóriában keresik a hazait a magyar vevők? És vajon hogy állnak a kiskereskedelmi láncok a magyar beszállítókkal? Ennek jártunk utána.
Több, a közelmúltban készült felmérés is alátámasztja, hogy a magyarok egyre inkább keresik a magyar termékeket az üzletek polcain. A Médiaunió Alapítvány tavalyi kutatásából kiderült, hogy a válaszadók 95 százaléka szívesen vásárolt magyar élelmiszert, igaz, mindössze a részt vevők 31 százaléka felelte azt, hogy kifejezetten törekszik arra, hogy minél több magyar termék kerüljön a kosarába. Kiderült az is, hogy a többség két hasonló termék közül a magyart részesíti előnyben, amennyiben tisztában van az élelmiszer eredetével.
Az InnoFood Marketing Kft. által készített felmérés is megerősíti ezt: eszerint két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó a hazaiért fizetni, ha az eredetet védjegy igazolja.
Miből veszünk hazait?
- tudta meg a Pénzcentrum Maczelka Márktól, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetőjétől, aki hozzátette, a SPAR Magyarország mindig fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók.
- mondta Maczelka. Elárulta azt is, hogy jelenleg a cég a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékeket keres.
"Június 27-től augusztus 24-ig várjuk ötletgazdag, a fenntarthatóságot lehetőség szerint szem előtt tartó vállalkozások jelentkezését a Hungaricool pályázatra. A legjobbnak ítélt 10 termék vagy termékcsalád egy az áruházlánci beszállítói tevékenységre felkészítő féléves mentorprogramot követően 2020. április 23-tól az INTERSPAR áruházak polcaira kerül" - mondta Maczelka Márk.
Olyan, a vonatkozó magyar jogszabályok szerint működő, bejegyzett vállalkozások próbálkozhatnak, amelyek legalább egy lezárt üzleti évvel és legalább 10-300 millió forint éves árbevétellel rendelkeznek. A beérkezett termékeket egy szakmai zsűri vizsgálja majd meg először, amely kiválasztja a legjobbnak ítélt maximum 20 terméket vagy termékcsaládot. Ezek aztán az Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) rendezvényén fognak versenyezni egymással szeptember 26-29-e között. Az itt legjobbnak bizonyuló maximum tíz termék kerül majd az üzletek polcaira.
Ezért érdemes magyar termékeket vásárolni
Adódik a kérdés, mégis miért számít, hogy magyar élelmiszert választunk-e.
- mondta a Pénzcentrumnak Andacs Noémi, a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa. Hozzátette, főleg a zöldségek és gyümölcsök esetében igaz az, hogy a származás helye és a szezonalitás szorosan összekapcsolódik. Vagyis ha például télen, nem nagy távolságból, fűtött üvegházból érkező epret vásárolunk, hanem almát, akkor nagy eséllyel tudunk hazai származásút választani, így nem csak a szállításból, de a termesztésből adódó környezetterhelés is kisebb lesz.
- válaszolta megkeresésünkre Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót
- Bevásárlókocsit hagytak a síneken, akár nagyobb tragédia is történhetett volna
- Nagyon ugrik a közönség bizonyos közszereplők és hírességek nevére - felmérés
- Kevesebb pénzt kap Szlovákia az Ukrajnának nyújtott korábbi katonai segítségért
- Deportálhatják azokat az ukránokat, akik nem veszik fel az orosz állampolgárságot
- Bolsonaro utcai politizálásba kezdett - Elon Muskot is védi