A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatója felhívja a fogyasztók figyelmét az árleszállítások esetén tanúsítandó körültekintő magatartásra. Megfigyelhető ugyanis, hogy ilyenkor egyes kereskedők különböző trükköket is alkalmaznak azért, hogy a fogyasztót becsalogassák az üzletbe, illetve őt vásárlásra bírják.
Az egyik leggyakrabban előforduló eset, hogy különböző nagyszabású akciókat és árleszállítást ígérnek a fogyasztónak a boltokban. Amikor azonban azt az árucikket keresi, melyre az akció vonatkozik, azt az információt kapja, hogy már nincs készleten az adott termék, mert mind elfogyott vagy pedig még nem szállították le.
Olyan esettel is találkoztak a Hatóság munkatársai, hogy egy terméket akciós áron hirdettek megvásárlásra, holott az akciós ár megegyezett azzal az eredeti összeggel, amennyiért még a nevezett akció előtt vihették el a vásárlók az adott árucikket. Figyeljünk arra is, hogy ha egy akciós terméket vásárlunk, akkor a blokkon ellenőrizzük, hogy ezt valóban a nevezett akciós áron ütötték-e be a pénztárgépbe vagy pedig az eredeti, magasabb áron. Ilyenkor természetesen az alacsonyabb árat köteles figyelembe venni a vállalkozás.
Ennek kapcsán olyan eset is előfordult, hogy az adott termékre vonatkozóan egyszerre többféle árat tüntettek fel a polcokon, ekkor az előbbihez hasonlóan ismét a legalacsonyabb összegért vásárolhatjuk meg a terméket.
Fontos annak tisztázása is, hogy az árucikken már az akciós árat tüntették-e fel vagy pedig az eredetit és még abból kerül levonásra-e a kedvezmény. A törvény szerint ugyanis a terméken feltüntetett árnak már a véglegesen fizetendő összeget kell tartalmaznia. Azt sem szabad elfelednünk, hogy hiába az akciós ár, a kereskedőt ugyanazon szavatossági és jótállási kötelezettségek terhelik, így bármilyen később adódott probléma esetén nem hivatkozhat a vállalkozás arra, hogy kedvezményesen árusította az adott terméket.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha bármilyen, a fentiekkel kapcsolatos gyakorlatot tapasztalunk, akkor merjünk bejelentéssel élni a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








