Annak ellenére, hogy szinte mindenhol a lakosság jólétének csökkenéséről, a kiadások visszaszorításáról, és a kereskedelmi forgalom visszaeséséről lehet hallani, 2000 óta a lakosság fogyasztási kiadásai folyamatosan nőnek. 2006-ban a majdnem háromszor annyit költöttünk alkoholra, dohányárura, és kábítószerre, mint ruházati cikkekre és lábbelire...
A Központi Statisztikai Hivatal nemrég kiadott jelentésében többek között a magyarok fogyasztási szokásait elemzi 2000 és 2006 között. 2006-ban közel 7 ezer milliárd forinttal költöttünk többet, mint 2000-ben.
A háztartások fogyasztása az elmúlt hat évben összehasonlító árakon számítva 36,1 százalékkal emelkedett. Ezen belül a kormányzattól és a háztartásokat segítő non-profit intézményektől származó természetbeni társadalmi juttatások 30,1 százalékkal, a hazai, azaz az ország területén történő fogyasztás ennél sokkal kisebb ütemben, 27,9 százalékkal bővült.
A lakberendezéssel, lakásfelszereléssel kapcsolatos kiadások nagyon dinamikusan, 52,1 százalékkal bővültek 2000-hez viszonyítva, elsősorban a 2003-ban és 2004-ben bekövetkezett 10 százalékot meghaladó növekedés miatt. Ezt a lendületes növekedést főként a bútorokra és a háztartási gépekre és készülékekre fordított kiadások erőteljes bővülése idézte elő.
Az egészségügyi termékek és szolgáltatások fogyasztása 2000 és 2006 között 19,8 százalékkal emelkedett, legfőképp a gyógyszerekre és a járóbeteg-ellátásra fordított kiadások növekedése miatt. A legnagyobb növekedés 2001-ben következett be, 9,7 százalék az előző évhez képest, ugyanakkor a 2006. évi előzetes adatok szerint 2005-höz mérten 2,5 százalékkal csökkent az egészségügyre fordított kiadások volumene.
A szabadidős és kulturális tevékenységek és szolgáltatások fogyasztása 47,3 százalékkal nőtt 2000-hez mérve. A bővülést elsősorban a szórakoztató elektronikai termékek és az információ-feldolgozó berendezések fogyasztásában bekövetkezett növekedés okozta. Az ezen termékekre fordított kiadások megháromszorozódtak 2000 óta.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kormányzattól és a háztartásokat segítő non-profit intézményektől származó természetbeni társadalmi juttatások 2000 és 2006 között 30,2 százalékkal nőttek összehasonlító árakon számítva. Az időszakon belül 2002-ben figyelhető meg a legmagasabb növekedés (6,6 százalék az előző évhez képest), azóta a növekedés üteme lassul, 2006-ban 2,7 százalékot tett ki az előző évhez viszonyítva.
Ugyan a 2007-es adatok még nem kerültek nyilvánosságra, de a korábbi hírek alapján jól lehet következtetni. Annak ellenére, hogy sokan már nem tudták a fizetésükből finanszírozni a mindennapi megélhetést, nem húzták össze a nadrágszíjat, hanem inkább hitelt vettek fel a szükséges összegek pótlására. Így a 2007-es kiadások valószínűleg szintén növekedést fognak mutatni a hitelállomány bővülésével együtt...
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében
- Itt a pápa húsvéti szertartásainak menetrendje
- MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban
- Megemelik a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozóinak a fizetését
- Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!