A villamosenergia-piacon történt változtatásokhoz hasonló modell keretében szeretne szabad versenyt teremteni a gázpiacon a kormány, az országgyűlés várhatóan a tavaszi ülésszakban tárgyalja majd a földgázellátásról szóló törvényjavaslatot - írja a Napi.
A közüzemi és szabad piac megszűnik és tisztán verseny alapú modell alakul ki, melyben a fogyasztók ellátásának biztonságát az egyetemleges szolgáltató létrehozása szavatolja majd. A fogyasztók dönthetnek arról, hogy a szabad piacon szeretnének vásárolni, vagy a hatósági árakkal dolgozó egyetemleges szolgáltatótól.
Szétválik a felhasználó és a fogyasztó fogalma: felhasználó alatt ezután a saját célra földgázt vásárlót értik majd, míg a fogyasztó a lakossági felhasználó jelenti majd. A lakosság és a kisvállalkozók, akik 20 köbméter alatti fogyasztással rendelkeznek, jogosultak lesznek egyetemleges szolgáltatásra.
A végfelhasználói árak az egyetemleges szolgáltató esetében meghatározott árak kivételével nem hatóságilag meghatározottak. Az egyetemleges szolgáltató esetében a az összehasonlítás alapjául szolgáló, kiinduló nagykereskedelmi árat rendeletileg határozzák meg, ugyanúgy mint az elosztási díjat, illetve az alkalmazható árrés mértékét.
Amennyiben a javaslatot elfogadják és a törvény, a tervek szerint a nyár elején életbe lép, a szolgáltatók negyedévente módosíthatják majd a gázárakat.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








