A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a BUX stagnált szerdán, az index minimális, 0,99 pontos emelkedéssel, 108 571,16 ponton zárt.
Az újdonság jobb afrodiziákum, mint az akciók, de önmagában egy jól felépített, hosszú kampány nélkül mit sem ér – derült ki Wolf Gábor, a Business Lab című rendezvényen elhangzott előadásából, melyen a marketinges guru a modern marketing alapvető trükkjeit és legnagyobb buktatóit is ismertette.
Egyáltalán miért van értelme újdonságokat piacra dobni? – teszi fel a kérdést Wolf Gábor, a Marketing Commando alapító tulajdonosa. Mi van, ha egy KKV-k kampányainak a többsége egy árakció? Az jut az ember eszébe hogy olcsó, gagyi. Ha viszont a legtöbb kampány arról szól, hogy valami újdonság, akkor az jut az eszébe a fogyasztóknak, hogy ez egy innováció. Az újdonság jobb afrodiziákum, mint az árakció. Jobb vevőket is vonz, mert pont azt az innovatív réteget vonzza, aki oda van az újdonságért. Azokat, akik úgy gondolkoznak, teljesen mindegy milyen, megveszem, mert újdonság. Ezek a vevők a magasabb árat is elfogadják. Az utolsó fontos előny pedig, hogy a csapatot is energizálja, egy ilyen új bevezetési kampány őket is fel fogja pörgetni – magyarázta a szakértő, aki néhány példát is mutatott.
Amikor megnyitott az Electro World Budaörsön, tele volt a sajtó olyan címszavakkal, hogy "tömeghisztéria", "lincshangulat", "ostromállapot". Itt a bevezetőkampány őrült árakciókkal, például 150 kávéfőzőkkel és hasonlókkal indult. Nézzük a Gmail bevezetését, egy gigabyte-os tárhely volt elérhető, egymást hívogatták meg az emberek, az volt a „menő”, akinek volt meghívója. A Whopper bevezetésekor azt sem árulták el, pontosan mi az. Az utolsó példa, amikor a Lexus piacra dobta az egyik modelljét. Egy hibrid volt, fokozatos váltós, csupa kényelmi szolgáltatás, ez volt az egyik első kocsi, ami városban kevesebbet fogyaszt és egy pofás SUV volt. Mi volt bennük a közös? – teszi fel a kérdést.
Az, hogy mindegyiknek volt egy „sztárja, egy-egy tulajdonságot kiemeltek a sok közül. Az Electro Worldnél a 150 forintos kávéfőzőt, a Bufger King burgerénél a méretet, a Gmail-nél a tárhelyet.
Meg kell találni azt a tulajdonságot, ami a legnagyobb különbséget jelenti a többi termékhez képest, ami a legtöbb korábbi frusztrációt spórolja meg, ez az első lépés – ismertette Wolf Gábor.
A második lépés az, hogy hogyan húzd el a mézesmadzagot. Tematizálni kell a problémát. Ugyanúgy, mint a politikai marketingben. Bekapjuk ezt a csontot és nem engedjük el, addig, amíg mindenki azzal nem foglalkozik. Mindezt hogyan teheted meg? Vegyük példának azt a topikot, hogy „az idős kutyákkal senki nem foglalkozik, utána a témát addig rágod, amíg bevésődik a közönségedből. Ilyenkor két-három héten keresztül nyomod ezt a problémát, ha történik más is, ami a cégedet érinti, azt elrakod máskorra, csak ezzel szabad foglalkozni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A harmadik lépés a bejelentés napja, a bejelentő esemény. Itt azon van a hangsúly, egy reggeltől estig tartó, egész napos promó legyen kell. Reggel ki kell írnod, hogy „ma felfedjük”, Facebook élőt és eseményt indítasz, visszaszámlálást indítasz, prezentációt tartasz, összefoglaló videóból gyártasz hirdetést – az egész egy show-biznisz magyarázta a marketing guru.
A következőket viszont ne használjátok, osztotta meg a marketinges trükkök feketelistáját a szakember:
- A "valami készül piaci bevezetés" Tematizálni kell, önmagában belengetni azt, hogy piacra dobunk valamit nem ér semmit, senki nem involválódik emiatt a kampányba.
- Senki semmit nem tud az újdonságunkról és egyik nap megfordítod a táblát „megnyitottunk”. Ha lett volna egy esemény, bulit szervezel telt házad van, így nem lesz rajta senki. Nemrég a Beyoncé piaara dobott egy lemezt marketing nélkül, fine ha Beyoncék vagyunk, anélkül viszont nem működik – magyarázza Wolf Gábor
- A harmadik a bevezetési ár, az árakciók. Ha tényleg újdonság, rendkívüli, amit piacra dobsz, akkor a konkurencia lemásolja. Ha elég innovatívak vagyunk mindent ellopnak. Bevezetjük tehát az újdonságot, megjelenik a konkurenciánál, megjelenik egy árnyomás. Soha nem lesz tehát semmi olyan magas áron értékesíthető, mint a megjelenés napján.
- Az utolsó dolog, ami tilos, az a szerénykedés. Nem szabad a szőnyeg alá söpörni egy bevezetést, mert nem csak az érdeklődőket fosztod meg egy élménytől, hanem magad is egy csomó bevételtől.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








