Kapu Tibor, a második magyar űrhajós a program keretében végzett kísérletekről beszélt a diákoknak, és kiderült az is, hogy mindebből Magyarország mit hasznosíthat.

A kis- és középvállalkozások többsége, ezen belül a középvállalatok közel kétharmada szerint a versenyképességük megőrzéséhez sokkal határozottabb lépéseket kell tenniük a digitalizáció irányába. Ennek fontossága a közeljövőben a vállalkozások harmadánál-negyedénél nőni fog. A változásra azért is van szükség, mert a hazai KKV szektor viszonylagos lemaradásban van régiós versenytársaihoz képes a digitális transzformáció tekintetében.
A hazai kis- és középvállalatok több mint a felének (59%) nincs kidolgozott informatikai stratégiája, túlnyomó többségüknél nem is várható, hogy lesz – többek között ez derült ki a BellResearch által a Microsoft Magyarország megbízásából a közelmúltban elvégzett Hungarian ICT Report felmérésből. Ennek ellenére, a vállalkozások többsége, a középvállalatoknak pedig a kétharmada szerint a jövőben sokkal határozottabb lépéseket kell tenniük a digitalizáció irányába, a vállalatok harmada-negyede úgy véli, az infokommunikáció fontossága nőni fog a mindennapjaikban.
A magyar vállalatok nagyrésze a kis-és középvállalat kategóriába tartozik, ami közel 2 millió embernek ad munkát. Ebben a szektorban is fontos a digitalizáció, azonban a tendenciák azt mutatják, hogy bár nem állunk rosszul országos szinten a vállaltok digitalizációjával, még mindig vannak hiányosságaink. Nagyjából 35 ezer cég tartozik a kis-és középvállalatokhoz, ebből 30 ezer kisvállalkozás, míg 5 ezer középvállalkozás. Az elmúlt 20 évben a digitális fejlődés organikusan történt, azonban nem olyan gyorsak ezek a változások, amelyet különböző nemzetközi indexek is bemutatnak.
Magyarország jelenleg az utolsó helyen áll abban, hogy hogyan fejlődnek a vállalatok az informatika terén.
Azonban a többi országban is ez a jellemző, így nagy szükség van arra, hogy ezt fejlesszék. A felmérésből az is kiderült, hogy a hazai kis-és középvállalatok többsége csak egy évre előre készít üzleti tervet, a ksivállalatok helyzetében ez a szám még alacsonyabb.
Ez egy üzleti kihivás. A szakemberhiány nem csak az informatikai területen jellemző, és bár a vállalkozások is szeretnének hatékonyak maradni, a háború miatt újabb nehézségeket fog okozni ez, amivel a vállalatoknak meg kell majd küzdenie
- tette hozzá Jakab Áron, a BellResearch Kutató, Elemző és Tanácsadó Kft. partnerkapcsolati igazgatója. Kiemelte, hogy a cégek kétharmadának nincs kidolgozott informatikai stratégiája, és IT terve sem, háromnegyedénél az infokommunikáció sincs erősen jelen, ráadásul a vállalkozások egyötödénél a digitális transzformáció alapozó szerepet tölt be. A középvállalatok egyharmadánál nincs belsős informatikus, a kisvállalatoknál is csak a cégek egyharmada rendelkezik ilyen munkatárssal, ezért fontos az, hogy ők kívülről is megkapják a segítséget, támogatást, szakértelmet. A digitális transzformációját mutató index (DTI) a hazai KKV szektorban jelenleg 33,1 index pont, ami az elmúlt évek fejlődése mellett is alacsonynak mondható. Az ügyfélkapcsolatok kezelésében, az IT területén, a munkahelyi kultúra átformálásában már jelentős szerephez jutott a digitalizáció, ugyanakkor a stratégiai tervezésben, a termékek és szolgáltatások, a működés és logisztikai folyamatok átalakításában még inkább csak a kezdeti lépések történtek meg.
Bíztató, hogy sok cég ismeri fel a digitalizáció fontosságát, szerepét, hiszen a vállalatok negyede mondta azt, hogy az infokommunikáció növekedni fog a cégnél, a vállalatok közel kétharmada pedig felismerte, hogy erősen kell lépniük a digitalizáció irányába, hogy versenybe maradhassanak
- tette hozzá a szakember. A jelenlegi, bizonytalan gazdasági helyzet is további hatékonyságnövelő intézkedésekre szorítja a vállalkozásokat, ehhez számos pályázati forrás áll a cégek rendelkezésére, ezek elnyeréséhez ugyanakkor a vállalkozásoknak vízióval és konkrét fejlesztési tervekkel kell rendelkezniük digitális területen is.
Ha egy nagyvállalatnál az IT költségek, az informatikai és a digitális stratégia problémát jelent, akkor fontos megnézni, hogy mi hogyan tudunk segíteni a kis-és középvállalatoknak ebben, ahol a finanszírozási gondok mellett a tudáshiány is megjelenhet. Fontos, hogy ezt feltérképezzük
- tette hozzá Szalay Angelika a Microsoft Magyarország kis- és középvállalati értékesítési igazgatója, aki arról is beszélt, hogy a Digital Future Index nemzetközi kutatásban különböző vállalatoktól gyűjtöttek össze információt, és 55 pontban vizsgálták a digitalizációra vonatkozó adatokat. Ez arra mutatott, hogy Magyarországon az ICT szektor kiemelkedő, van erre piac.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Rengeteg szempontból a digitális érettség Magyarországon nagyon fejlett, azonban a kihasználtság nem megfelelő szintű, ennek ellenére könnyen be tudnánk kerülni a legjobb tíz országba is
- fogalmazott Szalay Angelika, aki kiemelte azt is, hogy mi, magyarok különösen erősek vagyunk digitális érettségben, internetelérésben, okoskészülékek használatában de távmunka érettségén is magasan áll az országos átlag.
Az emberek a magánéletükben jól használják az innovációt, azonban bemennek a munkahelyükre, és mintha elfelejtenék azt, hogy hogyan kell ezeket az eszközöket használni. Az edukáció így kiemelkedően fontos szerepet kap nálunk, segítünk feltárni ezeket a lehetőségeket a kis-és középvállalatok számára. Sikeresek ezek a kampányok, nagyon magas a konverzió, nyitottak a cégek a digitális fejlettségre. A hiba az IT stratégiában van, valamint a kommunikációban
- tette hozzá, majd a felhőhasználat fontosságát is kiemelte, hiszen ahogy ez nő, úgy nő az innováció is.
Bár Magyarországon is látható növekedés a felhőtechnológiában, még mindig nagyon kis szegletét tudtuk elérni a kis-és középvállalatoknak, azonban van erre is igény.
A koronavírus pozitív hatása, hogy rákényszerítették a vállalatokat a felhőhasználatra, ami Magyarországon is jól elindult, és megnyitotta ezt az új lehetőséget a kis-és középvállalatok felé is, ráadásul a távmunka lehetőségére is nyitottá tette a vállalatokat.
Összességében elindult a digitalizáció, és ezzel a produktivitás is növekszik
- húzta alá Szalay Angelika. Mint a szakértők elmondták, az ország adottsága előnyös, bár még mindig van hiányosság abban, hogy hogyan jutnak el ide a vállalatok, és mennyire érzik ennek szükségességét. A szakértők úgy látják, hogy informatika és digitalizáció kapcsán még mindig leginkább az eszközök beszerzésére használják az IT-t és nem az alkalmazások beszerzésére, használatára.

Óriási olívaolaj csalást lepleztek le Magyarországon: ezek a termékek érintettek, mindenkit átvertek
Az ellenőrzés nyomán több termék esetében is megállapították, hogy azokon a termékforgalmazásért felelős vállalkozás adatai nem voltak feltüntetve.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel ma: ezek a tényezők számítanak igazán
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


