A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Egyszerűbb ügyintézést vár az adóhatóság attól, hogy több bejelentést is áttereltek a központi nyomtatványkitöltő felületükre. Többeknek már eddig is át kellett szokniuk erre a megoldásra.
2021 elejétől már a háztartási munkával kapcsolatos bejelentések is teljesíthetők online formában a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásán (ONYA) belül. Mint az adóhatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében írja: a nullás bevallás kiváltására szolgáló nyilatkozat (NY) beküldése a webes felületen egyszerűbbé válik.
Hozzáteszik, hogy a népszerűbb kisvállalati adózás megkönnyítésére a kiva-bevallás (21KIVA) szintén elérhető lesz az ONYA felületén, és a turizmusfejlesztési hozzájárulás bevallására szolgáló nyomtatvány (21TFEJLH) esetében is csupán néhány adat kitöltésével benyújtható lesz a bevallás.
"Az ONYA 24 órás szolgáltatást kínál, és használatához kizárólag ügyfélkapu-regisztrációra van szükség. A felületen bárki elérheti a NAV-nál nyilvántartott aktuális adatait, amelyeket szükség esetén módosíthat, törölhet, további adatokkal kiegészíthet. Az azonosító adatok a bevallási nyomtatványokon is automatikusan megjelennek, ami gyorsítja és megkönnyíti kitöltésüket" - fogalmaznak közleményükben.
Az érem másik oldala ugyanakkor az, hogy számos, korábban használt és bejáratott ügyintézést tereltek át az adóhatóság webes felületére, így sokaknak új platformra kellett átszokniuk. Ilyen volt a gyülekezési törvény alá eső rendezvények rendőrségi bejelentése, amelyet korábban e-mail-es formában is el lehetett intézni vagy a helyi adók befizetéséről szóló (sok esetben szintén nullás) nyilatkozat, melyre számos települési önkormányzatnak saját felülete volt eddig.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








