Más ágazatokban viszont nagyon is bíznak az új évben.
Két alig ismert magyar vállalkozó, aki néhány év alatt rommá kereste magát
Habár vannak eltérések a különböző országok között, de úgy tűnik, Európa végre kiheverte a gazdasági válságot. A kilábalás egy részét a virágzó start-upok és a gyorsan növekvő vállalatok révén sikerült elérni, amelyek szerte a kontinensen egészséges jövedelmi adatokat könyvelhetnek el, illetve munkahelyeket teremtenek. Egy friss tanulmány 31 különböző európai országban listázza azokat a vállalatokat, melyek jövedelmi szempontból a legmagasabb éves növekedési rátát érték el 2013 és 2016 között.
Ha nem is egyenlő mértékben, de Európa végre felgyógyul a gazdasági válságból. A kilábalás egy részét a virágzó start-upok és a gyorsan növekvő vállalatok révén sikerült elérni, amelyek szerte a kontinensen egészséges jövedelmi adatokat könyvelhetnek el és munkahelyeket teremtenek. A Statista és a Financial Times elkészítették FT 1000 nevű összeállításuk második kiadását, amely 31 különböző európai országban listázza azokat a vállalatokat, melyek bevételei a legnagyobb mértékben növekedtek 2013 és 2016 között.
Talán nem meglepő, hogy az összesítésben többnyire nyugat-európai országok vállalkozásai szerepelnek, ugyanakkor két magyarországi cég is felkerült a listára. Ráadásul egészen előkelő helyre: az 1000 vállalatot összegző listán a 103. helyre került a budapesti székhelyű Supercharge, 132. helyre pedig a győri székhelyű Attrecto nevű vállalat. A számítógépes programozással, fejlesztésekkel foglalkozó cégek 2013-2016 között jelentős, 1 124 illetve 902 százalékos növekedést értek el a bevételük tekintetében.
A listát a nagy-britanniai székhelyű Deliveroo vállalat vezeti, amely elképesztően magas, 107 117 százalékos emelkedést ért el a bevételei terén. A lista első tíz helyét egyébként brit, német, spanyol és francia vállalkozások foglalják el.
Jelentős különbségek vannak a listán szereplő vállalatok között abból a szempontból, hogy mennyivel nőtt az alkalmazotti létszám a szóban forgó három évben. A már említett Deliveroo például 1 046-tal foglalkoztatott több embert 2016-ban, mint 3 évvel korábban, de például a második helyezett Thermondo esetében ez a különbség csak 280. A magyarországi vállalatoknál ezen a téren még kevesebb a növekedés: a Supercharge-nál 26, az Attrectónál pedig 36 fő.
Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.
- Menczer Tamás: Magyarország tartja magát az „egy Kína" elvhez
- Pest megyében vádat emeltek egy az Iszlám Állam propagandáját terjesztő férfi ellen
- Orosz bérgyilkosokat fogtak, állítják az ukránok – a célpontok is ismertek
- Angliából irányították a Békés megyei bűnbandát
- Megkezdődött a Veszprémben talált légibomba hatástalanítása - fotók
- Több magyar uralkodó földi maradványait is azonosították
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


