Az olajárak jelentős csökkenést mutatnak az OPEC+ termelésnövelési döntései nyomán, ami tartósan alacsony árszintet eredményezhet.

Több metróvezető is jelezte, hogy a gyárilag klimatizált vezetőfülkékben tavasz óta sorban mondják fel a szolgálatot a klímák vezérlőpanelei, így a vezetőknek gyakran 35-40 fokos hőségben kell felelősségteljes munkájukat végezni - írja a Telex. A problémát a BKV is elismerte, illetve igyekeznek a helyzetet is orvosolni, ám a nemzetközi helyzet nem segíti őket ebben.
A budapesti tömegközlekedésben súlyos problémák merültek fel a nyári hőség kapcsán. Metró- és villamosvezetők egyaránt panaszkodnak a tűrhetetlen munkakörülményekre, amelyek a klímaberendezések meghibásodásából vagy hiányából adódnak.
A 3-as metró vonalán közlekedő, felújított orosz metrószerelvények jelentős részében a vezetők ugyanolyan elviselhetetlen hőségben kénytelenek dolgozni, mint az utasok. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy a vezetőfülkékben nem ritka a 35-40°C-os hőmérséklet, különösen a hosszan tartó kánikulák idején.
A BKV elismerte a problémát, és tájékoztatása szerint igyekeznek javítani a helyzeten. A vállalat közlése szerint
a metró klímaberendezéseinek javítását 2023 óta egy hazai vállalkozás végzi szerződés keretében, azonban vannak olyan – alapvetően szoftveralapú – meghibásodások, amelyek javítása a berendezést gyártó orosz partner nélkül megvalósíthatatlan.
A javításokhoz szükséges alkatrészek beszerzése és új berendezések szállítása folyamatban van, de a jelenlegi nemzetközi helyzet miatt jelentős késedelmekre kell számítani.
A metróvezetők szerint a BKV által javasolt megoldások, mint például a szellőztető rendszer használata vagy a fülkeajtók-ablakok kinyitása, nem jelentenek valódi megoldást. Az utóbbi ráadásul szabályellenes és a vezetést zavaró zajt okoz. A szakemberek hangsúlyozzák, hogy egy ilyen mértékben felforrósodott vezetőfülkét klímaberendezés nélkül lehetetlen lehűteni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A probléma nem korlátozódik a metróra. A villamosvezetők is jelezték, hogy számos járművön nincs klímaberendezés a vezetőfülkében. A BKV tájékoztatása szerint az újabb beszerzésű Combino és CAF járművek rendelkeznek gyárilag beszerelt klímaberendezéssel, míg a régebbi típusú villamosok közül a Tátra villamosok egy részén most kezdték el felszerelni a klímaberendezéseket a vezetőfülkékben.
A helyzet súlyosságát jelzi, hogy a metróvezetők utolsó esélyként fordultak a sajtóhoz. A jelenlegi kilátások szerint, ha nem történik gyors és hatékony beavatkozás, a probléma a következő nyárra csak súlyosbodni fog. A BKV igyekszik enyhíteni a helyzeten, például azzal, hogy hőségriadó idején elsősorban a működő klímával rendelkező szerelvényeket állítják forgalomba, de ez csak átmeneti megoldást jelent.
A közlekedési vállalat ígéretet tett a helyzet javítására, de a nemzetközi helyzet és az alkatrészhiány miatt a megoldás nem tűnik egyszerűnek és gyorsnak. A metró- és villamosvezetők továbbra is aggódnak a munkakörülményeik miatt, különösen annak fényében, hogy munkájuk fokozott figyelmet és gyors reakcióképességet igényel, amit a szélsőséges hőség jelentősen megnehezít.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


