A nyugdíjasok nemcsak hétvégén, hanem hétköznap is utaznak, aktívan keresik a kulturális és gasztronómiai élményeket, és gyakran az unokákat is magukkal viszik.
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami 4,2 százalékkal több, mint 2023-ban - közölte a cseh sörgyárak szövetsége szerdán Prágában.
A közlemény szerint a tavalyi eredmény azt jelzi, hogy a néhány éves gazdasági stagnálás után a cseh sörfőzés kezd feléledni. A mérsékelt növekedés leginkább a kivitelnek, valamint az alkoholmentes sör fokozódó népszerűségének köszönhető. Az alkoholt tartalmazó sörfogyasztás egy főre tavaly 126 liter volt, két literrel kevesebb, mint 2023-ban. A koronavírus-járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez hasonlítva a tavalyi egy főre eső sörfogyasztás 16 literrel alacsonyabb.
Az alkoholmentes sörökből tavaly 1,613 millió hektolitert főztek a sörgyárak, 13,7 százalékkal többet, mint 2023-ban, 2019-hez viszonyítva a növekedés több mint 50 százalékos. Ezt azt jelenti, hogy az alkoholmentes sörök tavaly az egész sörgyártás mintegy 10 százalékát teszik már ki - mutat rá a sörgyári szövetség.
"Az alkoholmentes sörök népszerűsége mögött elsősorban a csehek egyre aktívabb életmódját látjuk" - mondta Tomás Slunecko, a szövetség ügyvezető igazgatója újságíróknak. Megjegyezte, hogy ezen sörök választéka egyre szélesebb. A sörgyárak kivitele tavaly 5,9 millió hektolitert tett ki, ami az egész termelés (20,9 millió) több mint egynegyede. 2009 óta ez a legmagasabb arány - írják a közleményben. A korábbi évhez viszonyítva tavaly az export 788 000 hektoliterrel volt magasabb.
A cseh sör iránti kereslet az egész Európai Unióban növekszik, leginkább Németországban és Szlovákiában. Az unión kívülre 1,6 millió hektoliter sört szállítottak a csehek. A sörbehozatal továbbra is alacsony, a hazai fogyasztás mindössze három százaléka. Ugyanakkor egy év alatt a külföldi sörök fogyasztása 9 százalékkal emelkedett. A sör 75 százalékát az üzletekben adták el. A vendéglői, kocsmai sörfogyasztás fokozatosan csökken. A palackozott sör egyre népszerűbb, tavaly az összes fogyasztás majdnem egynegyedét tette ki.
Vigyázz, mit veszel karácsonyra! Komoly veszélybe sodorhatja a légiközlekedést ez a közkedvelt kütyü
A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








