Érdemes előre tervezni azoknak, akik digitális jegyet használnak vagy vásárlást terveznek a BudapestGO-n keresztül.
A hét közepén visszakapcsolták a 3-as metró vonalán az úgynevezett rekuperációt, amely a gazdaságos energiagazdálkodásért felel - írta közösségi oldalán a Metróért Egyesület, akik nyilatkoztak is a telexnek arról, hogy miért csak most lépte meg ezt a BKV. A szakértők szerint a változtatás a metrókocsikban tapasztalt hőmérsékletre is komoly hatással lehet.
Nemrég írtuk meg, hogy áldatlan állapotok uralkodnak a hazai kórházakban a forróság miatt. Úgy tűnik, nincs ez másképp a tömegközlekedésen sem: az összes metróvonal közül a 3-as metró vonalán a legmelegebb a hőmérséklet, azonban a BKV szerdán visszakapcsolta a rekuperációt, ami csökkenti a kocsik alatt áramló forróságot. A Metróért Egyesület közlése szerint a rekuperáció hiányában a lassítások során keletkező áramot a kocsik alatti ellenállásokban égették el, ami hősugárzást okozott, és a hőségben az utazás elviselhetetlenné vált.
Szerdán végzett mérések szerint a rekuperáció visszakapcsolásával a hőmérséklet a kocsikban már csak 34,6 Celsius fok volt, míg korábban elérte a 42,3 fokot is. A 3-as metró szerelvényein nincsen légkondicionáló, csak ventilátor, míg a 2-es és 4-es metrók klimatizáltak, így ezekben alacsonyabb, 28,5 és 25,9 Celsius fokos hőmérsékletet mértek. A rekuperáció korábban azért volt kikapcsolva, mert a régi és új rendszerek nem működtek megfelelően együtt, ami problémákat okozott a fékezéskor. A BKV most összehangolta a rendszereket, így a rekuperáció visszakapcsolása tartós marad, ami jelentős árammegtakarítást is eredményez. A 3-as metró légkondicionálásának kérdése azonban továbbra is függőben van az orosz gyártóval folytatott tárgyalások elakadása miatt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








