Amióta csak megjelent a piacon az Airbnb nevű platform, folyamatosan az érdeklődés középpontjában áll.

Kismértékben, óvatosan javultak a turisztikai és a vendéglátóipari szektor várakozásai az év elején a közeli jövőre - közölte a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) és a GKI Gazdaságkutató legfrissebb felmérésének eredményei nyomán.
A Turizmus konjunktúra index (tki) januárban négy ponttal nőtt decemberhez képest, azonban a mutató értéke mínusz 18 ponton állt, ami arra utal, hogy az ágazat szereplői továbbra is romlónak érzékelik a helyzetüket.
A VIMOSZ a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel közösen dolgozta ki az indexet, amely egy mínusz száz és plusz száz pont közötti skálán tavaly április óta havi gyakorisággal méri a konjunktúra várt alakulását az ágazatban.
A legfrissebb elemzésben kiemelték: a kormányzati támogatócsomag fokozatos életbe lépése, a kedvező év végi forgalmi számok, a mérséklődő világpiaci energiaárak, az enyhébb téli időjárás és az európai recessziós veszély csökkenésének hatására az index értéke pozitív irányba mozdult a szálláshely-szolgáltatásban és a vendéglátásban, míg az egyéb turisztikai szektorban enyhén csökkent.
A régiók közül Közép-Magyarország vállalkozásainak helyzete a legkedvezőbb (mínusz 7 pont), de Budapest még ennél is kedvezőbben áll (mínusz 6 pont). A fővárosban már enyhén optimisták a szálláshely-szolgáltató vállalkozások, Pest vármegyében pedig a vendéglátóipari egységek. A Közép-dunántúli és a Dél-alföldi régió konjunktúraindexei is magasabbak az átlagnál (mínusz 12, illetve mínusz 17 pont), míg a legrosszabb körülményeket Nyugat-Dunántúl ( mínusz 32 pont) és Észak-Alföld ( mínusz 29 pont) turisztikai vállalkozásai jelezték.
A foglalkoztatott létszám alakulása az elmúlt három hónapban az előző év azonos időszakához viszonyítva mínusz 8 ponton állt, amely azt mutatja, hogy lassú ütemben, de csökkent a kereslet a turisztikai ágazatban igényelt munkaerő iránt. A következő három hónapra vonatkozóan a teljes szektorra 0 pontot mért a kutatás, ez azt jelenti, hogy a cégek nem változtatnak munkaerőállományukon. A vendéglátás területén azonban az előző hónapokkal ellentétben a negyedév során már létszámbővülés várható (plusz 7 pont).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%, a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az Erste Banknál 10,06%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatás szerint a turisztikai cégek 82 százaléka az áraik, 91 százaléka a működési költségeik emelkedéséről számolt be az elmúlt három hónapra vonatkozóan. Az árszint-változás átlagosan 20 százalékot, míg a működési költségek növekedése 46 százalékot tett ki, vagyis a cégek nem tudták az összes költségnövekedést a fogyasztókra hárítani. Ráadásul ez az olló novemberben és decemberben jelentősen nyílt, majd januárban stagnált. Ezek az adatok is rámutatnak arra, hogy a szektornak továbbra is szüksége van a vissza nem térítendő támogatásra.
Januárban a turisztikai cégek 55 százaléka jelezte, hogy a következő három hónapban várhatóan emelni fogja szolgáltatásainak árát (decemberben ez az arány ugyanekkora volt), 45 százalékuk nem változtat az árakon, míg csökkentést senki nem jelzett. A szálláshely-szolgáltatásban az új szezon közeledtével 43 százalék az emelést tervezők aránya, miközben a vendéglátásban 56, az egyéb turisztikai szektorokban 62 százalék tervez emelni. A turisztikai cégek 46 százaléka a közelmúltban emelt árat, és a közeljövőben is emelni fog (ez az arány decemberben 47 százalék volt) - írták.

Jöhet a várva várt árzuhanás a Balatonnál? Így vesznek most nyaralót az élelmesek a magyar tengernél
Úgy tűnik, megáll az ingatlanok drasztikus drágulása a Balatonnál, a kereslet is alábbhagyott a magyar tenger körül.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Megkapta Ukrajna a szlovák légvédelmi rendszert és négy MiG-et
- Fábián László: a NOB-nak és Párizsnak ki kell egyeznie az orosz és fehérorosz sportolók ügyében
- Hasznos újdonság érkezik az Instagramra
- Zöld lámpát kapott a Magyar Nagydíj
- Boris Becker a börtönről: meg akartak ölni odabenn
- Olyan helyre szerelhetnek napelemet, amit mindenki ismer, de senki sem gondolt eddig rá
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


