A kínai autógyártók példátlan tempóban hódítják meg az európai piacot: novemberben több mint kétszeresére növelték eladásaikat az előző év azonos időszakához képest.
A kínai kormány jóváhagyta, hogy a Geely autóipari csoport 1,8 milliárd dollárért megvásárolja a svéd Volvo csoport személygépkocsi üzletágát a Fordtól.
A Ford röviddel a nemzetközi pénzügyi válság kitörését követően hirdette meg értékesítésre veszteséges leányvállalatát, amit 1999-ben 6,4 milliárd dollárért vásárolt meg. A Geely még márciusban jutott egyezségre a svéd vállalat megvásárlásáról, és az Európai Unió versenyhatósága július elején hagyta jóvá az ügyletet.
Korábban: Kínaiak vásárolták meg a Volvot
A két vállalat között kötött megállapodás értelmében a Geely az akvizíciót követően fenntartja a Volvo márkát és a gyártást is Svédországban, beleértve a Volvo központját, termelőüzemeit és fejlesztő központját. Ugyanakkor a Geely évi 300 ezer Volvo gépkocsi kibocsátására képes gyárat létesít Pekingben is.
A Volvo tavaly 20 ezer alkalmazottal 375 ezer személyautót gyártott. A Geely 1986-ban jött létre, és akkoriban hűtőszekrény alkatrészeket állított elő. Autókat 1997 óta gyárt, jelenleg hat kínai telephelyen, mintegy 12 ezer alkalmazottal.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








