A Tesco stratégiai partnerségre lépett a francia Mistral AI startuppal, hogy mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal optimalizálja üzleti folyamatait.
Az OpenAI ingyenessé tette a ChatGPT képgeneráló funkcióját, amely mostantól minden felhasználó számára elérhető, miután korábban csak előfizetéssel lehetett hozzáférni a szolgáltatáshoz - írja a cnet.com.
A ChatGPT 4o képgeneráló funkciója mostantól mindenki számára ingyenesen elérhető. Sam Altman, az OpenAI vezérigazgatója március 31-én az X platformon jelentette be, hogy a mesterséges intelligencia alapú képgeneráló eszköz "immár minden ingyenes felhasználó számára elérhető!"
Az utóbbi időben jelentős érdeklődés övezte a képgenerátort, különösen miután a felhasználók Studio Ghibli animációs stílusban kezdtek képeket készíteni vele. A ChatGPT képgeneráló funkciójának használatára irányuló roham hatására Altman március 27-én azt nyilatkozta, hogy a szervereik "olvadoznak".
Altman akkor közölte, hogy a képgenerálás ingyenes lesz, de a felhasználók napi három képre lesznek korlátozva. Azokra, akik a ChatGPT-ért havi 20 dollárt fizetnek standard előfizetésért vagy 200 dollárt Pro előfizetésért, ez a korlátozás nem vonatkozik.
A cikk szerzője tesztelte az eszközt a vezető kép elkészítéséhez. A ChatGPT alkalmazás némi kapcsolódási problémával küzdött, de végül kevesebb mint öt perc alatt létrehozott egy képet, amelyen a ChatGPT New York felett repül.
Az MI-versenyfutás fokozódik
Az OpenAI lépése, hogy a képgenerátor segítségével tovább szélesíti a ChatGPT közönségét, a mesterséges intelligencia technológiát fejlesztő vállalatok közötti egyre élesedő verseny legújabb fejezetét jelenti. Az Egyesült Államokban, Kínában és más országokban működő számos startup mellett olyan szereplők is jelen vannak, mint az Apple, az Anthropic, a Microsoft és a Google, amely egy héttel ezelőtt mutatta be legújabb MI-modelljét, a Gemini 2.5-öt. A ChatGPT-nek becslések szerint körülbelül 500 millió heti felhasználója van, de más MI-modellek is egyre nagyobb teret nyernek.
A feladatok kezelésére és problémamegoldásra való képességük javítása mellett az MI-modelleket egyre inkább kérik tartalmak, például képek és videók létrehozására is. A ChatGPT-nek van egy Sora nevű videókészítő funkciója is, de ez egyelőre csak az előfizetéses fiókok számára érhető el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az MI-szkeptikusokból felhasználók lesznek
Serena Huang, MI-tanácsadó és a The Inclusion Equation szerzője, aki közgazdaságtani doktori fokozattal rendelkezik, elmondta, hogy a közösségi médiában őt is elárasztották a Ghibli-képek, és elgondolkodott az OpenAI-hoz hasonló képgenerátorok széles körű használatának hatásairól.
"Az MI-képgenerálás hatékony katalizátora a termelékenység és az innováció növelésének" - nyilatkozta a CNET-nek. "Felgyorsíthatja a tartalomkészítési folyamatot, lehetővé téve a marketinganyagok gyors fejlesztését, és potenciálisan elősegítheti a vonzóbb kommunikációt. Összességében az MI szórakoztató aspektusa segíti az elfogadást, és egy éjszaka alatt sok MI-szkeptikust felhasználóvá alakíthat."
Huang ugyanakkor megjegyezte, hogy az embereknek aggódniuk kellene az MI által generált tartalmak szerzői jogi bonyodalmairól, az MI-feladatok elvégzéséhez szükséges energiafogyasztásról, valamint a képgenerálás kreatív iparágakra gyakorolt hatásairól, beleértve a munkahelyek elvesztését is.
Huang szerint várható, hogy más vállalatok, amelyek alapszintű képalkotást kínálnak, mint például a Microsoft Copilot, valószínűleg fejleszteni fogják szolgáltatásaikat. "Jelentős előrelépésekre számítok, ahogy a felhasználókért folytatott verseny fokozódik" - mondta.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








