Az MVM Paksi Atomerőmű 1. blokkján kedden 2 órától terven felüli karbantartást végeznek.
Már többször előfordult, hogy csalók az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. nevében küldözgettek adathalász e-maileket. A valótlan számlaértesítő vagy emlékeztető e-mailek gyakran a megtévesztésig hasonlítanak a valódiakra, így képesek olyan fizetési oldalakra vezetni az áldozatokat, ahol a csalók megszerezhetik az ügyfelek fizetési adatait.
Több alkalommal is előfordult már, hogy csalók az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. nevében küldözgettek adathalász e-maileket – írja a life.hu. A csalók célja, hogy az MVM ügyfeleitől érzékeny információkat (bejelentkezési és banki adatokat, jelszavakat) szerezzenek meg. Az adathalászatnak több módszere is létezik, ezek egyike, amikor látszólag hiteles forrásból származó e-maileket küldenek ki a felhasználók számára. Az üzenetekben hamis weboldalakra vezető linkek, esetleg kártékony mellékletek találhatóak.
A hamis e-mailek gyakran a részletekbe menően hasonlítanak a valódiakra, ám ezek olyan fizetési oldalakra vezetnek, ahol a csalók képesek megszerezni az ügyfelek fizetési adatait. Hogy miről ismerhetők fel az adathalász kísérletek?
- A megtévesztő e-mailben szereplő információk gyakran pontatlanok.
- Az üzenetek tartalmazhatnak helyesírási hibákat, illetve ékezetek nélküli, magyartalan mondatokat, ugyanis ezek sokszor fordítóprogram segítségével készülnek.
- A próbálkozások időzítése változó lehet, ezért arra is érdemes figyelni, hogy a megszokott időszakban érkezett-e a számlaértesítés.
- Az e-számla értesítők tartalmaznak egy közvetlen fizetési linket. Mielőtt rákattintanánk a bankkártyás fizetés linkjére, tartsuk az egérkurzort a hivatkozás fölé, hogy a böngésző előnézetben megjelenítse, hogy hova vezet a link.
A vállalat azt kéri az érintett ügyfelektől, hogy az adathalász-gyanús üzeneteket továbbítsák az adathalasz@mvm.hu e-mail-címre az esetleges csatolt számlával együtt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







