Növekvő forgalom mellett emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten.
Minden városrészben és megyeszékhelyen jelentősen emelkedett a fedett gépkocsibeállók iránti kereslet, ami meglódította az árakat: van olyan fővárosi kerület, ahol egy év alatt harminc százalékos a drágulás. A vidék sem úszta meg: az országos listavezető Siófok 7,4 millió forintos átlagárral, derült ki a legfrissebb körképből.
Országos összevetésben a garázsok ára tavaly 26,7 százalékkal nőtt az előző évi adatokhoz képest, így az átlagár 6,3 millió forintra emelkedett. A parkolók iránti kereslet 2022-ben 15 százalékkal nőtt 2021-hez viszonyítva, ami nyilvánvalóan fűti a garázspiacot, mutatta ki az Otthon Centrum szakértőinek elemzése.
Az árak emelkedésében a gépjármű parkolási és tárolási igények mellett közrejátszhatott az is, hogy a magas infláció miatt megtakarításaik értékvesztését féltők közül azok, akik nem tudnak lakóingatlant vásárolni, a kisebb összegből megvehető garázsok iránt érdeklődnek.
A budai kerületekben 5,5-6,5 millió forint között alakult az átlagár, de jellemzően nincs nagy különbség a kerületek között. A belvárosban 6 millió forint körüli garázsárak az irányadóak, míg a XIII. kerületben már 6,6 millió az átlagérték, ennél valamivel kedvezőbb az árszint a IX. kerületben, ahol átlagosan 5,6 millió forintot fizettek egy garázsért. A külső pesti kerületek drágultak a legnagyobb mértékben, így már ott is csak 5 millió forint felett lehetett gépjármű tárolót venni. A budapesti árak tavaly egymáshoz konvergáltak, olyannyira, hogy az eddig jellemzően olcsóbb külső pesti kerületek is felzárkóztak a belvárosi, budai garázsárakhoz.
Főváros szerte majdnem mindenhol emelkedett az árszint 2022-ben: a XIII. kerületben az ezt megelőző évhez képest több, mint 30 százalékkal, jóllehet, az emelkedés alacsonyabb bázisról indult.
Második az áremelkedési listán a III. kerület (20 százalékkal), majd a XI. kerület (8 százalékkal) és a IX. kerület (7 százalékkal) következik. A megyei jogú és a vidéki városokban a garázsok iránti kereslet hagyományosan mérsékeltebb, hiszen több hely van az autók tárolására.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A garázsok a legtöbb megyei jogú városban 4-6 millió forint között keltek el tavaly. De az új garázsok ára esetenként ennél is magasabb, például Siófokon, ahol sok új építésű projekthez kapcsolódó garázs talált gazdára. A Balaton-parti városban az átlagár elérte a 7,4 millió forintot, ami egyben országos árrekord is. Debrecenben tavaly átlagosan 4 millió forintot ért egy garázs, míg Miskolcon és Szekszárdon 4,5 millió, Tatabányán pedig 6 millió forint volt az átlagérték. Ugyanakkor az Otthon Centrum elemzési szakemberei megjegyezték, hogy a garázsok árazásában településen belül is jelentős eltérések adódhatnak.
Az árakat jelentősen befolyásolja, hogy fedett tárolóról, mélygarázsról vagy önálló garázsépületről van-e szó. Utóbbiak jellemzően az átlagár felett kelnek el, míg a fedett autóbeállók akár harmadával is olcsóbbak lehetnek. Továbbá a garázs állapota és az, hogy új vagy használt, szintén árbefolyásoló tényező lehet. Ugyanakkor az exkluzív, új építésű projektekhez kapcsolt garázsoknál nem minden esetben egyenes az arányosság az ár és a beálló mérete között.
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








