Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Komoly kártérítést fizethetünk, ha valaki a csúszós járdánkon sérül meg, sőt, durvább esetekben még eljárás is indulhat. Kevesen tudják, de az ingatlan előtti járdaszakasz síkosságmentesítése a tulajdonos felelőssége és kötelessége - albérlet esetén a bérlőnek kell erről gondoskodni. Sózni ugyan tilos egy rendelet szerint, de nem büntetnek érte: ennek ellenére nagyon nem javasolt, hogy így oldjuk meg a csúszásmentesítést.
Szerdán nemigen ment fagypont fölé a hőmérséklet, és az ország több részén is havazott: holnapra is kemény fagyokat jósolnak, és karácsonykor is hidegek lesznek az éjszakák. Az ingatlan tulajdonosoknak tehát érdemes felkészülniük: kevesen tudják, de a havassá és jegessé vált járdák csúszásmentesítéséről nekik kell gondoskodniuk! Albérlet esetében a bérlőt terheli a felelősség.
Ugyanis, bár a helyi közutak és közterületek fenntartása önkormányzati feladat, a legtöbb helyen az önkormányzat előírhatja - és a legtöbb helyen elő is írja -, hogy az adott településen, vagy kerületben ingatlantulajdonnal rendelkező személyek kötelesek eltakarítani a havat az ingatlan előtti járdaszakaszról, illetve kötelesek azt csúszásmentes állapotban tartani - hívta fel a figyelmet korábban egy jogász.
Sőt, a tulajdonosok jogi felelősségét is magával vonják a szabályok. Abban az esetben, ha valaki az ingatlanunk előtti, csúszós járdán elesik, és megsérül, akkor kötelesek vagyunk az "okozott" kárt megtéríteni. És ha ez nem elég, komolyabb esetekben akár gondatlanságból elkövetett bűncselekmény miatt is felelősségre vonhatják az ingatlan tulajdonosát!
Asztalos Gábor ügyvéd pedig arról beszélt, hogy ha valaki eltöri a lábát a járdánkon, és ezért otthon kell maradnia táppénzen, tehát tételes vesztesége van, amelyet forintosítani tud, akkor vagyoni kárigényt terjeszthet elő kárainak megtérítése érdekében - sőt, sérelemdíj is járhat a károsultnak.
És ez alól a társasházban élők sem kivételek: óriási tévhit, hogy ebben az esetben a közös képviselő feladata lenne a csúszásmentesítés! Hiszen a szabályok szerint a tulajdonos felelőssége a csúszásmentesítés, egy társasház albetéteseit lényegében ugyanúgy kezelik, mint egy önálló családi ház tulajdonosát.
Bár nem büntetik, de inkább ne sózz!
Sőt, az sem mindegy, hogy milyen anyaggal végezzük a síkosságmentesítést! A a fás szárú növények védelméről szóló 346/2008. (XII. 30.) kormányrendelet azt írja elő, hogy
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Belterületi közterületen - a közúti forgalom számára igénybe vett terület (úttest) kivételével - a síkosság-mentesítésre olyan anyag használható, amely a közterületen vagy annak közvetlen környezetében lévő fás szárú növény egészségét nem veszélyezteti.
Márpedig az útszóró só ilyen anyag. 2012-ig még 50 ezres bírságot fizethetett, aki nem tarotta be az előírást, de abban az évben hatályon kívül helyezték a vonatkozó rendeletet. Ennek ellenére mi azt javasoljuk, hogy ne sóval old meg a síkosságmentesítést, mert azért mégiscsak nagyon káros a környezetre!
Ráadásul a só tönkreteszi a betont, aszfaltot, megeszi az autók, biciklik gumiját, a cipőtalpat, és a kocsik alvázának sem tesz túl jót. Plusz gondolj szegény állatokra, akiknek "mezítláb" kell járkálnia az utcán, az ő mancsuk is komolyan károsodhat a sótól!
A célnak éppen ugyanolyan jól megfelel a homok, a sóder, de a faforgács és a hamu is kiválóan teszi a dolgát a fagyos járdákon. Ezek közül valamelyik szinte 100 százalék, hogy van otthon.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








