Manapság szinte minden nap olvashatunk arról a globálisan jellemző jelenségről, hogy az ingatlanárak emelkedése folytán megjelelő befektetők kiszorítják a lakosságot, és főként az első lakásvásárlókat a piacról.
Különböző stratégiák mentén szeretnének véget vetni az ingatlanárak emelkedésének az árszínvonal-emelkedés által sújtott országokban. Míg Ausztráliában az új földterület felparcellázásában látják a megoldást, addig Angliában a hitelfelvevőket kellemetlenül érintő alapkamat-emelés vethet véget az árak szárnyalásának.
Kanadában azonban mindezidáig nem tettek semmilyen lépést a rekordsebességgel emelkedő lakásárak megfékezésére, bár a kínálati árnál 30-40 százalékkal magasabb vételi árakból nyilvánvalóan látszik, a kínálat nem tudja kielégíteni a keresletet.
Toronto egy külvárosi részén nem régiben 60 százalékkal a kikiáltási ár fellett kelt egy 1930-as években épült családi ház, amely ráadásul tatarozásra vált. Az eredetileg meghirdetett 1,3 millió kanadai dolláros (234 millió forintos) ár, helyett közel 2 millió dollárt fizettek az új tulajdonosok.
Az árak emelkedési ütemét gyorsítja, hogy a néhány évvel ezelőtt, a város zajától menekülő lakosok most szeretnének visszatérni a nyugodtabb, kertvárosias területekre, ahol kínálat nagyon szűk, a kereslet pedig óriási.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








