A szociális szférában nem csak alulfizetettség okozza a munkaerőhiányt, a lapunk által kérdezett szakértő szerint rendszerszintű problémák vannak.
Egyre magasabb a saját befizetés aránya a nyugdíjpénztárakba, az összegek kétharmada érkezik magánszemélyektől. Korábban a munkáltatók is jelentős összegeket fizettek be, azonban a cafeteria szabályainak változása miatt ez már kevésbé éri meg a dolgozónak. A tendencia egyébként azt mutatja, hogy a magyarok saját kezükbe veszik a nyugdíjprobléma megoldását.
Az ÖPOSZ adatai szerint a nyugdíjpénztárak összesített taglétszáma ötödik éve folyamatosan csökken, ezzel szemben az OTP Nyugdíjpénztárhoz tavaly csatlakozott ezer új öngondoskodóval együtt mára már több mint 220 ezer tag veszi igénybe a pénztár szolgáltatását. A tagok egy év alatt összesen több mint 11,8 milliárd forintot tettek félre nyugdíjas éveikre. Emellett fontos eredmény, hogy a munkáltatói hozzájárulások összege is emelkedett. Tőlük 6,4 milliárd forint érkezett egy év alatt az OTP Nyugdíjpénztárba, ami 3 százalékkal haladta meg a 2015-ös munkáltatói hozzájárulások összegét.
A tavalyi eredményeiből látszik, hogy a magyar lakosság kezdi egyre komolyabban venni az öngondoskodást, nem akarnak lemondani a nyugdíjas kori álmaikról. A tagok egy kis fegyelemmel könnyedén elérhetik, hogy ne kelljen a nyugdíjas éveikben munkából fedezni a kiadásaikat. A takarékoskodásban a vállalatok is segítettek; tavaly a rendszeres, havi szintű hozzájárulások összege 8 százalékkal emelkedett 2015-höz képest. Ezzel a támogatással nem csak a dolgozók nyugdíjcélú megtakarításait, de a lojalitását is növelhetik a munkáltatók.
Tavaly sikerült 12 százalékos nettó hozamot ért el a pénztár Dinamikus portfóliója, amit főként a fiatalabb, jellemzően magasabb kockázatot vállaló pénztártagok választanak. Szintén a kockázatosabb csomagok közé tartozó Növekedési portfólióval több mint 10 százalékos gyarapodást ért el a pénztár, így a magas hozamoknak és a növekvő befizetéseknek köszönhetően a teljes nyugdíjpénztári vagyon mintegy 19 százalékát - több mint 218 milliárd forintot.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








