A Volkswagen-csoport 2026-ra vonatkozó bérbefagyasztást jelentett be.
Mégsem a négynapos munkahét a megoldás? Bércsökkenést is jelenthet az állandó hosszúhétvége
Egyre inkább foglalkoztatja a munkáltatókat és a dolgozókat a négynapos munkahét gondolata, amiről a Magyar Nemzet közölt egy összefoglalót. Bár az elmélet mindenki számára kecsegtető lehet, de jobban átgondolva sok kérdést vet fel a gyakorlatban: egyes cégek a fizetést csökkentenék, míg mások 10 órás munkaidőt vezetnének be.
A világjárvány megjelenésével egy erőteljes átalakulás indult el a világ munkaerőpiacain, hiszen a home office elterjedésével mára már szinte elvárássá váltak a rugalmas foglalkoztatási formák. Ez pedig a jelek szerint a cégeknek sincsen ellenére, hiszen az elmúlt két évben bőven volt idő kifejleszteni a megfelelő megoldásokat és világossá vált, hogy a legtöbben a hibrid munkavégzés mellett tették le a voksukat.
Ezzel párhuzamosan pedig megjelent mindenki álma, a négynapos munkahét, amit sok országban elkezdtek a gyakorlatban is alkalmazni. Ezt a kísérletező európai országok közül mindenki máshogy vezetné be: Belgiumban például a vállalkozó kedvűeknek a 38-40 órát nemes egyszerűséggel 4 nap alatt kéne ledolgozniuk. Tehát hosszabb munkaidőért hosszabb hétvége járna. Ez a megoldás persze irodai munka esetén kivitelezhető, de például a tanárok, vagy a fizikai munkát végzők esetében a dolgozók sokkal rosszabbul is járhatnak.
De nem csak Belgiumban és északon próbálkoznak ezzel az új rendszerrel, Spanyolországban már kétéve tart a próbaidőszak, Nagy-Britanniában is elindult a kísérlet, de több uniós országban is a négynapos munkahéttel kampányolnak a politikusok. Mindegyik ország máshogyan közelíti meg a kérdést: a spanyolok csökkentenék a munkaórák számát, amivel az a probléma, hogy ezzel arányosan a fizetés is csökkenne. Ezzel ellentétben az angoloknál már kitétel, hogy a bérek nem csökkenhetnek, mivel véleményük szerint a rövidebb munkaidőnek az a célja, hogy hozzájáruljon a munka és a magánélet egyensúlyához.
A fentiekből látszik, hogy bár elméletben tökéletesen működik a négynapos munkahét a gyakorlatban még rengeteg kérdést vet fel. Logikusan ugyanis a dolgozók rövidebb munkahetet és időt szeretnének, ugyanannyi pénzért. Viszont a munkáltatók nem fogják támogatni az olyan megoldásokat, amelyek a munkaidő csökkentésével járnának. Abban pedig az összes képviselet egyetért, hogy komoly vállalati és gazdasági problémákat okozna, ha elvennének egy munkanapot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








