A részvénypiac forgalma 52,9 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
Több év után ma délelőtt váratlanul bejelentette a svájci jegybank, hogy feladja az 1,2-es euróhoz képesti árfolyamküszöböt, azaz hagyja felértékelődni a frankot, de közben -0,75 százalékra vágta az irányadó kamatot. A frank azonnal hatalmas erősödésbe kezdett, 1,18-es árfolyam alá bukott az euróhoz képest, ráadásul a forint is hirtelen esni kezdett a magyar szempontól is jelentős fejleményre.
FRISS! Mi történik most a pénzváltóknál? KATTINTS!
A jegybank döntése szerint a 3 hónapos CHF Libor (svájci bankközi kamatláb) irányadó sávja mostantól -1,25 és -0,25 százalék között ingadozhat. A jegybank érvelése szerint a frank még mindig túlértékelt, de annak mértéke csökkent azóta, hogy bő három éve bevezették a minimum 1,2-es árfolyamküszöböt. Ez a túlértékelés azonban az elmúlt pecekben jelentősen nőtt, hiszen a jegyzések 1,2-ről azonnal 1,17 alá estek, azaz a frank hirtelen bő 3 százalékkal ugrott.
Mostanra már valamennyit visszanyert erejéből a hazai valuta, jelenleg 322 és 324 forintos árfolyam között lehet váltani.
A frank erősödése miatt hatalmas esésbe kezdett a forint. Ekkora zuhanást ritkán lehet látni, ráadásul a legrosszabbul azok a deviza alapú hitelesek jártak, akiknek nem rögzítették az árfolyamukat január elsejétől.
Ugyan a jelzálog alapú devizahiteleket rögzített árfolyamon fizethetjük január elseje óta, a többi devizahiteles azonban nagyon rosszul járt ezzel az eséssel. Az autóhitelesek havi átlagos törlesztőrészlete a csütörtök délelőtti események miatt több ezer forinttal ugrott meg.
Mivel az árfolyamot nem tartja a svájci jegybank az euróhoz képest korábban meghatározott 1,2-es átváltási árfolyamon, ezért további gyengülésre számíthatunk a jövőben. A tényleges esést még nem látjuk,
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








