A Fülöp-szigetekről érkező munkavállalók gyakran hamis ígéretek alapján döntenek az utazás mellett.
Ma tette közzé az Európai Bizottság a munkaerőköltség indexének 2018-as első negyedévi adatait, amelyből kiderült, hogy az elmúlt egy évben az EU-s tagállamok mközött Magyarországon nőtt a harmadik legmagasabb mértékben a munkaerőköltség. Ez ráadásul kizárólag a fizetések emelkedésének köszönhető, hisz a munkát terhelő adók mértéke csökkent.
Az Európai Bizottság statisztikai főigazgatóságának (Eurostat) munkaerőköltség indexének (LCI) 2018-as első negyedévi értéke alapján 9,8 százalékkal nőtt hazánkban egy év alatt a munkaerő költsége a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint. Ez ráadásul úgy jött össze, hogy a munkát terhelő adók és járulékok összköltsége 0,8 százalékkal csökkent, a növekedés tehát kizárólag a bérek növekedésének volt köszönhető. A 9,8 százalékos adat alapján Magyarországon nőttek a harmadik legnagyobb mértékben a munkaerőköltségek az EU-ban, hazánkat csak az abszolút első Románia és a második Lettország előzték meg, sorrendben 12,9 és 10,7 százalékos értékkel.
A lista másik végén Finnország, Olaszország és Porugália kullognak, a finneknél 1,2 százalékkal nőttek csak a bérkölttségek, az olaszoknál 0,3 százalékkal, Portugáliában pedig csökkentek 0,4 százalékkal. Ha a számok mögé nézünk, akkor azt látjuk, hogy Finnországban ez az alacsony érték részben annak köszönhető, hogy csökkentek a munkát terhelő adók és járulékok, Portugáliában viszont a bérek is csökkentek, 0,4 százalékkal.
Hazánk szempontjából még érdekes megvizsgálni, hogy mi történt az LCI-indexszel a 2012-es indulása óta. A teljes munkaerőköltség 133,7 százalékkal, több mint duplájára emelkedett, ugyanakkor a bérköltség ezt meghaladva 144,5 százalékkal nőtt, míg az adóteher ezt jelentősen alulmúlva, csupán 97,6 százalékos mértékben növekedett. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok által munkaerőköltségre elköltött összegnek nagyobb része marad most a munkavállalóknál, mint 2012-ben.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj
- Így robban be a nyár a tavaszba – mutatjuk a húsvéti hétvége időjárását
- Halálos baleset, ittas vezetés, rendőri ellenőrzés – így vezettek a magyarok 2023-ban
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget