Németország lesz az EU legnagyobb karácsonyi költekezője 2025-ben, miközben az eurózónában emelkedő inflációval és játékbiztonsági kihívásokkal kell szembenézni a vásárlóknak.
A nullás hiteleket kínáló áruházak jellemzően a termékek árán hozzák be a kölcsön miatt kieső bevételeiket. A sokszor 30 százalék körüli teljes hiteldíj mutatójú (THM) kölcsönök azonban nem azt jelenti, hogy a termékek ára is harmadával drágább. Példával mutatjuk be, hogy mennyivel drágábbak a nullás hiteleket kínáló áruházak.
Korábbi cikkünkben írtunk a nullás hiteleket kínáló áruházakról. Ezekben a cikkekben arról is szó volt, hogy ezek a boltok úgy gazdálkodják ki a nullás hitelajánlatokat, hogy a termékeiket valamennyivel drágábban adják a versenytársaikhoz képest.
Tényleg drágábbak ezek a boltok?
Kíváncsiak voltunk, hogy vajon mennyivel drágábbak a nullás hitelt adó boltok a nullás kölcsönt nem adó társaiknál, ezért véletlenszerűen kiválasztottunk három terméket:
- Egy lapostévét,
- Egy okostelefont és
- Egy mosógépet,
amelyek több áruházban is megtalálhatók, így hasonlítottuk össze az árakat. A leginkább szembetűnő kölönbséget a tévénél tapasztaltuk, ahol 10 százalékkal olcsóbb volt a Mall.hu-ban az ár, mint a Media Marktban vagy az Euronicsban, mind a két boltban 100 ezer forintba kerül az általunk kiválasztott tévé. Ez egyébként nem nagy különbség, vagyis, ha nem tudjuk megvenni egyben kifizetve a tévét, akkor a hitel felvételével nagyjából ugyanott vagyunk, mintha többet fizettünk volna érte.
ami még a drágább iPhone esetén is mindössze 6 ezer forintos különbség. Persze a boltok között vannak eltérések, a legolcsóbb ajánlatot pedig az infografikánk alapján választhatjuk ki.
De akkor hol vásároljunk?
A fenti összehasonlítás alapján is látszik, hogy érdemes körülnézni a boltok ajánlatai között, hiszen lehet, hogy jobb ajánlatot találunk. Ha viszont egy nagyobb értékű tárgyat vennénk meg, akkor a hitellel járhatunk jól, abból viszont érdemes lehet a nullás ajánlatot választani.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ha viszont egyben ki tudjuk fizetni a vásárolni kívánt terméket, akkor mindenképp nézzünk szét az ajánlatok között, mivel lehet, hogy olcsóbbat is találunk. Persze arra sem árt figyelni, hogy van olyan áruház, amely csak az akciós újságban szereplő termékekre ad nekünk nullás hitelt. Ilyenkor arra is figyeljünk oda, hogy véletlenül ne a drágább kölcsönt vegyük fel, mivel annak a költségei akár 30 százalék felettiek is lehetnek.
Címlapkép: MTI / EPA / Erik S. Lesser
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







