A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A nullás hiteleket kínáló áruházak jellemzően a termékek árán hozzák be a kölcsön miatt kieső bevételeiket. A sokszor 30 százalék körüli teljes hiteldíj mutatójú (THM) kölcsönök azonban nem azt jelenti, hogy a termékek ára is harmadával drágább. Példával mutatjuk be, hogy mennyivel drágábbak a nullás hiteleket kínáló áruházak.
Korábbi cikkünkben írtunk a nullás hiteleket kínáló áruházakról. Ezekben a cikkekben arról is szó volt, hogy ezek a boltok úgy gazdálkodják ki a nullás hitelajánlatokat, hogy a termékeiket valamennyivel drágábban adják a versenytársaikhoz képest.
Tényleg drágábbak ezek a boltok?
Kíváncsiak voltunk, hogy vajon mennyivel drágábbak a nullás hitelt adó boltok a nullás kölcsönt nem adó társaiknál, ezért véletlenszerűen kiválasztottunk három terméket:
- Egy lapostévét,
- Egy okostelefont és
- Egy mosógépet,
amelyek több áruházban is megtalálhatók, így hasonlítottuk össze az árakat. A leginkább szembetűnő kölönbséget a tévénél tapasztaltuk, ahol 10 százalékkal olcsóbb volt a Mall.hu-ban az ár, mint a Media Marktban vagy az Euronicsban, mind a két boltban 100 ezer forintba kerül az általunk kiválasztott tévé. Ez egyébként nem nagy különbség, vagyis, ha nem tudjuk megvenni egyben kifizetve a tévét, akkor a hitel felvételével nagyjából ugyanott vagyunk, mintha többet fizettünk volna érte.
ami még a drágább iPhone esetén is mindössze 6 ezer forintos különbség. Persze a boltok között vannak eltérések, a legolcsóbb ajánlatot pedig az infografikánk alapján választhatjuk ki.
De akkor hol vásároljunk?
A fenti összehasonlítás alapján is látszik, hogy érdemes körülnézni a boltok ajánlatai között, hiszen lehet, hogy jobb ajánlatot találunk. Ha viszont egy nagyobb értékű tárgyat vennénk meg, akkor a hitellel járhatunk jól, abból viszont érdemes lehet a nullás ajánlatot választani.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha viszont egyben ki tudjuk fizetni a vásárolni kívánt terméket, akkor mindenképp nézzünk szét az ajánlatok között, mivel lehet, hogy olcsóbbat is találunk. Persze arra sem árt figyelni, hogy van olyan áruház, amely csak az akciós újságban szereplő termékekre ad nekünk nullás hitelt. Ilyenkor arra is figyeljünk oda, hogy véletlenül ne a drágább kölcsönt vegyük fel, mivel annak a költségei akár 30 százalék felettiek is lehetnek.
Címlapkép: MTI / EPA / Erik S. Lesser
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








