Itt a Lidl nagy bejelentése: ennyit fordítanak idén béremelésre

Itt a Lidl nagy bejelentése: ennyit fordítanak idén béremelésre

2021. szeptember 29. 11:00

Számos egyéb tényező mellett a HR-politika, a munkavállalók bérezése, juttatása és jó körülményeik biztosítása is hozzájárult ahhoz, hogy a Lidl az elmúlt években a kereskedelmi szektor legnagyobb forgalmú szereplőjévé nőtte ki magát. A munkaerő-hiány illetve annak megfelelő kezelése különösen fontos a mintegy félmillió embernek megélhetést nyújtó kereskedelmi szektorban, ahol a jelek szerint megtérül a munkavállalók megelégedettségére nagy figyelmet fordítani.

A munkaerő-hiány mára vitathatatlanul az üzleti élet egyik legnagyobb kockázatává nőtte ki magát, az elmúlt évek folyamatait még a pandémia is csak rövid időre tudta megakasztani. A válság elmúltával jelentős ütemben növekvő gazdaság újból a munkavállalókért küzd. A valódi versenyhelyzetben pedig a dolgozók is igazi tárgyalási alappal rendelkeznek, vagyis egy-egy adott pozícióra jelentkezők esetében lényegesen komolyabban kell venni a megfogalmazott igényeket, mint 10-15 évvel ezelőtt.

Mindemellett a meglévő munkavállalók megtartása is egyre fontosabbá vált.

Az a cég, amelyik nem veszi komolyan a munkavállalói igényeket – akár meglévő dolgozóiról, akár jelentkezőiről van szó – nagyon könnyen abban a helyzetben találhatja magát, hogy a napi feladatok ellátása, vagy legalábbis azok jó minőségben való teljesítése látja kárát a nem megfelelő hozzáállásnak.

Ez a helyzet nehéz, de nem megoldhatatlan feladat elé állítja a kisebb és nagyobb cégeket egyaránt. Az elvárások és a kereset általános növekedése miatt megemelkedett bérköltség, a különféle juttatások természetesen komoly anyagi terhet róhatnak a vállalkozásokra, de ennél költségkímélőbb megoldások is vannak: ilyen a rugalmasság, a partneri hozzáállás, amely mára végső soron az üzletmenetet, a stabilitást meghatározó tényezővé vált.

Félmilliós létszámú szektor

A kiemelten nagy munkaadónak számító kereskedelmi szektor több mint félmillió embert foglalkoztat Magyarországon, vagyis ebben az ágazatban fokozott jelentősége van a munkavállalók megfelelő elismerésének.

Ismert, hogy a Lidl az elmúlt években a kereskedelmi verseny képzeletbeli dobogójának első helyére jutott fel, miután néhány év alatt megelőzte korábban a szektort vezető versenytársait. Ebben persze számos tényező, így például a cég üzletpolitikája, kínálata, árai és boltjainak elhelyezkedése is szerepet játszott, de maga a cég sem tagadja, hogy HR-politikája is hozzájárult a jó eredményekhez.

„A Lidl a sikereit munkavállalói felkészültsége és hozzáállása révén éri el, amelyre büszke, és amit megfelelően honorál. Célunk, hogy a lakosság körében az elsőszámú és egyben legjobb választás legyen a Lidl munkáltatóként éppúgy, mint vásárlói szemmel.” – közölte a cég a Pénzcentrummal, hozzátéve, a Lidl Magyarország az elmúlt három év során közel 20 milliárd forintot fordított bérfejlesztésre.

A vállalat országosan egyedülálló ütemben és mértékben tovább növeli munkavállalói bérét, melynek értelmében a 2021-es gazdasági évben további 7,16 milliárd forintot fordít bértömeg növelésére

– írták. A cég így az ágazatban magasnak számító bért kínál már a kezdő pozíciókat betöltő munkavállalóinak is.

Fontos a juttatási csomag

A Lidl Magyarország a megváltozott törvényi környezetben ugyanazon mértékű cafeteria összeget biztosít munkavállalói számára, mint korábban, továbbá a 2019. január 1-től a munkavállalót érintő cafeteria adóterhet a vállalat 100 százalékban átvállalja – közölte a kereskedelmi lánc. A Lidl esetében számos egyéb elemet is tartalmaz a juttatási csomag, amelyet a munkavállalói visszajelzések alapján állítottak össze. Ennek keretében például egészségbiztosítási programot működtet a vállalat, melynek köszönhetően a munkavállalók magánklinikai környezetben, várólista nélkül, ingyenesen jogosultak többek között járóbeteg-ellátásra, laborvizsgálatokra, diagnosztikai vizsgálatokra, gyógykezelésekre és ambuláns műtétekre is. Mindemellett iskolakezdési támogatást, a munkavállalók gyerekeit fogadó nyári tábort, valamint karácsonyi ajándékot és egyéb programokat biztosít a cég. A juttatásokon túl pedig a folyamatos fejlődési és képzési lehetőségek is vonzóak, amire szintén lehetőséget biztosít a diszkontlánc.

Tovább bővülnének

Mára a Lidl mintegy 7500 munkavállalóval rendelkezik, mellyel a 11. legtöbb alkalmazottat foglalkoztató cég Magyarországon.

A kereskedelmi lánctól megtudtuk, a következő években további létszámemelkedés várható: csak az ecseri logisztikai központ megnyitása 400 új munkahelyet teremt, ezzel együtt pedig összesen nagyságrendileg 1000 új munkavállónak tervez munkahelyet teremteni a Lidl Magyarország 2021-ben, amellyel nem titkolt célja a hazai gazdaság sikereihez való hozzájárulás is.

Fotó: Lidl Magyarország

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2022. augusztus 8. 20:51
Hamarosan érkezik a TV2 képernyjére a nagyszabású táncos showjának immáron harmadik évada, amelyben...
Bankmonitor  |  2022. augusztus 8. 16:46
A hitelbl való ingatlanvásárlás elengedhetetlen eleme az értékbecslés, amely során felmérik a lakás...
Holdblog  |  2022. augusztus 8. 15:45
Globalizált korunk leglényegesebb jellemzinek egyike, hogy megválaszthatjuk, hol élünk, hol éljenek...
MNB Intézet  |  2022. augusztus 8. 10:17
Idén a kriptoeszközök piacának egyik legnagyobb esését élhették át a befektetk. A kriptopiac jelenle...
Így győzheted le a tomboló inflációt: rengeteg magyar keresi szét magát ezzel a módszerrel

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.

Ez lenne a siker kulcsa? Sok magyar még mindig alábecsüli ezt az eszközt

Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.

Csendes gyilkos pusztítja tömegével a magyarokat: sok apróságon múlhat, megúszod-e

A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.

Közösségi finanszírozás – alternatív, kockázatmentes út az üzleti célok megvalósítása felé (x)

Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.

NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 9. kedd
Emőd
32. hét
Augusztus 9.
Az állatkertek napja
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?