8 °C Budapest
Itt a Lidl nagy bejelentése: ennyit fordítanak idén béremelésre

Itt a Lidl nagy bejelentése: ennyit fordítanak idén béremelésre

2021. szeptember 29. 11:00

Számos egyéb tényező mellett a HR-politika, a munkavállalók bérezése, juttatása és jó körülményeik biztosítása is hozzájárult ahhoz, hogy a Lidl az elmúlt években a kereskedelmi szektor legnagyobb forgalmú szereplőjévé nőtte ki magát. A munkaerő-hiány illetve annak megfelelő kezelése különösen fontos a mintegy félmillió embernek megélhetést nyújtó kereskedelmi szektorban, ahol a jelek szerint megtérül a munkavállalók megelégedettségére nagy figyelmet fordítani.

A munkaerő-hiány mára vitathatatlanul az üzleti élet egyik legnagyobb kockázatává nőtte ki magát, az elmúlt évek folyamatait még a pandémia is csak rövid időre tudta megakasztani. A válság elmúltával jelentős ütemben növekvő gazdaság újból a munkavállalókért küzd. A valódi versenyhelyzetben pedig a dolgozók is igazi tárgyalási alappal rendelkeznek, vagyis egy-egy adott pozícióra jelentkezők esetében lényegesen komolyabban kell venni a megfogalmazott igényeket, mint 10-15 évvel ezelőtt.

Mindemellett a meglévő munkavállalók megtartása is egyre fontosabbá vált.

Az a cég, amelyik nem veszi komolyan a munkavállalói igényeket – akár meglévő dolgozóiról, akár jelentkezőiről van szó – nagyon könnyen abban a helyzetben találhatja magát, hogy a napi feladatok ellátása, vagy legalábbis azok jó minőségben való teljesítése látja kárát a nem megfelelő hozzáállásnak.

Ez a helyzet nehéz, de nem megoldhatatlan feladat elé állítja a kisebb és nagyobb cégeket egyaránt. Az elvárások és a kereset általános növekedése miatt megemelkedett bérköltség, a különféle juttatások természetesen komoly anyagi terhet róhatnak a vállalkozásokra, de ennél költségkímélőbb megoldások is vannak: ilyen a rugalmasság, a partneri hozzáállás, amely mára végső soron az üzletmenetet, a stabilitást meghatározó tényezővé vált.

Félmilliós létszámú szektor

A kiemelten nagy munkaadónak számító kereskedelmi szektor több mint félmillió embert foglalkoztat Magyarországon, vagyis ebben az ágazatban fokozott jelentősége van a munkavállalók megfelelő elismerésének.

Ismert, hogy a Lidl az elmúlt években a kereskedelmi verseny képzeletbeli dobogójának első helyére jutott fel, miután néhány év alatt megelőzte korábban a szektort vezető versenytársait. Ebben persze számos tényező, így például a cég üzletpolitikája, kínálata, árai és boltjainak elhelyezkedése is szerepet játszott, de maga a cég sem tagadja, hogy HR-politikája is hozzájárult a jó eredményekhez.

„A Lidl a sikereit munkavállalói felkészültsége és hozzáállása révén éri el, amelyre büszke, és amit megfelelően honorál. Célunk, hogy a lakosság körében az elsőszámú és egyben legjobb választás legyen a Lidl munkáltatóként éppúgy, mint vásárlói szemmel.” – közölte a cég a Pénzcentrummal, hozzátéve, a Lidl Magyarország az elmúlt három év során közel 20 milliárd forintot fordított bérfejlesztésre.

A vállalat országosan egyedülálló ütemben és mértékben tovább növeli munkavállalói bérét, melynek értelmében a 2021-es gazdasági évben további 7,16 milliárd forintot fordít bértömeg növelésére

– írták. A cég így az ágazatban magasnak számító bért kínál már a kezdő pozíciókat betöltő munkavállalóinak is.

Fontos a juttatási csomag

A Lidl Magyarország a megváltozott törvényi környezetben ugyanazon mértékű cafeteria összeget biztosít munkavállalói számára, mint korábban, továbbá a 2019. január 1-től a munkavállalót érintő cafeteria adóterhet a vállalat 100 százalékban átvállalja – közölte a kereskedelmi lánc. A Lidl esetében számos egyéb elemet is tartalmaz a juttatási csomag, amelyet a munkavállalói visszajelzések alapján állítottak össze. Ennek keretében például egészségbiztosítási programot működtet a vállalat, melynek köszönhetően a munkavállalók magánklinikai környezetben, várólista nélkül, ingyenesen jogosultak többek között járóbeteg-ellátásra, laborvizsgálatokra, diagnosztikai vizsgálatokra, gyógykezelésekre és ambuláns műtétekre is. Mindemellett iskolakezdési támogatást, a munkavállalók gyerekeit fogadó nyári tábort, valamint karácsonyi ajándékot és egyéb programokat biztosít a cég. A juttatásokon túl pedig a folyamatos fejlődési és képzési lehetőségek is vonzóak, amire szintén lehetőséget biztosít a diszkontlánc.

Tovább bővülnének

Mára a Lidl mintegy 7500 munkavállalóval rendelkezik, mellyel a 11. legtöbb alkalmazottat foglalkoztató cég Magyarországon.

A kereskedelmi lánctól megtudtuk, a következő években további létszámemelkedés várható: csak az ecseri logisztikai központ megnyitása 400 új munkahelyet teremt, ezzel együtt pedig összesen nagyságrendileg 1000 új munkavállónak tervez munkahelyet teremteni a Lidl Magyarország 2021-ben, amellyel nem titkolt célja a hazai gazdaság sikereihez való hozzájárulás is.

Fotó: Lidl Magyarország

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 24. 15:57
A Media1 is beszámolt róla, hogy ősztől Gáspár Győző ismét valóságshow-t kapott a Tv2-n, amely ezútt...
Holdblog  |  2024. április 24. 15:40
Minden múltból nézve egy csoda az EU-tagság és a közös piac. Ahogy Vakmajom írja: Mennyi fantasztiku...
Bankmonitor  |  2024. április 24. 11:33
Várhatóan 2024 júniusában indul az új otthonfelújítási program. A támogatásból az 1990 előtt épült c...
Kiszámoló  |  2024. április 24. 08:26
A múlt század közepén a legtöbb országban a cégek voltak az egyik legjelentősebb adóbefizetők, a tel...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 13:12
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm