A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 247,29 pontos, 0,37 százalékos csökkenéssel, 66 129,26 ponton zárt csütörtökön.
Elfogadta az Európai Bizottság az úgynevezett „Fit for 55” csomagot, amelynek célja, hogy 2030-ig 55 százalékkal csökkentse az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátását. A Régiók Európai Bizottsága (CoR) viszont azzal egészítené ki a javaslatot, hogy az új és frissített szabályok biztosítsák a városok és régiók központi szerepét és közvetlen finanszírozását az ügyben. A HelloVidékhez eljuttatott brüsszeli anyagban ugyanis rávilágítanak, hogy a vidéki térségek nemcsak több kompetenciával rendelkeznek a kérdéshez, hanem közelebb is állnak az emberekhez, ha az éghajlat-semlegesség felé történő átmenetről van szó.
Az Európai Bizottság által most javasolt éghajlat-változási csomag célja az ipar, az épületek, a közlekedés és a földhasználat által okozott kibocsátások csökkentése, ami jelentős következményekkel jár majd valamennyi európai régióra, a vállalkozásokra és az emberek életére nézve egyaránt. Az új javaslat „a szennyező fizet” elvet is a gyakorlatba is ültetné.
Ezért indult az európai szintű kampány, amelyet a „Green Deal Going Local” jelmondat fémjelez és nagyjából annyit szorgalmaz, hogy az unió városai és régiói közvetlenül is részt tudjanak venni az európai zöld megállapodásban, az EU fenntartható növekedési stratégiájának számos kezdeményezésének meghatározásában, végrehajtásában és értékelésében, amelyek végső célkitűzése az éghajlat-semlegesség elérése a következő harminc évben, 2050-ig. Ez ugyanis kézzelfogható, személyre szabott projekteket garantál szinte minden szakterületnek, miközben közvetlen forrásokat biztosít a városoknak és régióknak a zöld átmenet megvalósításához.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok