Új bírósági eljárás indult a Novo Nordisk és az Eli Lilly ellen, miután több beteg látásvesztést tapasztalt a cégek fogyókúrás gyógyszereinek szedése után.
Idén ötmilliárd forint vagy azt meghaladó összegű beruházással számol a tisztán magyar tulajdonú BioTechUSA cégcsoport, amely 2023-ban több mint 90 milliárd forint árbevételt ért el.
Az idei beruházási összeg nagy részét adja az 50 millió darab prémium fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósor, amelyet várhatóan a negyedik negyedévben helyeznek üzembe a cég szadai gyártó- és logisztikai komplexumában - ismertette Lévai Bálint, a cégcsoport vezérigazgatója, társtulajdonosa a cég éves eredményeit bemutató sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.
Az idén bővítik a szadai üzem szociális épületrészét, továbbá megkezdődött a dunakeszi üzem energetikai korszerűsítése, napelemes rendszerek telepítése - tette hozzá. Az Európában az egyik legnagyobb, Magyarországon pedig piacvezető étrendkiegészítő- és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégcsoport a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére 15 százalékos növekedéssel, 90,49 milliárd forintos árbevételi csúcsot ért el tavaly. A forgalom 80 százaléka exportból származott.
Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 3,5 százalékkal 10,47 milliárd forintra emelkedett tavaly. Lévai Bálint elmondta, hogy idén tíz százalékos árbevétel-növekedéssel elégedettek lennének, az EBITDA idei alakulását az alapanyagárak ingadozása, valamint a várható fogyasztói kereslet befolyásolhatja.
A tavalyi évet az energiaválság, a magas infláció mellett az ellátási láncok akadozása és az alapanyagárak hullámzása jellemezte, ami kihívás elé állította a gyártókat
- mondta. A termékfejlesztés házon belül tartásával és az elmúlt években a saját gyártási kapacitások folyamatos bővülésével a BioTechUSA jobban tudott reagálni a kereslet változásaira, mint versenytársai - tette hozzá. Termékkategóriák szerint a legnagyobb kereslet továbbra is a fehérjeporok iránt mutatkozik, valamint az étrendkiegészítők térhódítása is folytatódott; a proteinszeletek, vitaminok, kapszulák iránt is erős volt a kereslet.
Tavaly a társaság termékportfóliója 120 termékkel bővült.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magyar piac tavalyi alakulásáról elmondta, hogy egyes fogyasztói csoportokban visszaesett a kereslet, a prémium szegmens viszont robusztusan teljesített. A több mint 100 országban működő cégcsoport tavaly folytatta nemzetközi expanzióját, 45 új üzletet nyitottak Európa-szerte. Az idén több mint 50 bolt nyitását tervezik az európai piacon: Németországban és Franciaországban 15-15-öt, Spanyolországban nyolcat, öt-öt boltot pedig a lengyel és olasz piacon.
A BioTechUSA jelenleg 103 országban, 49 webshoppal, 307 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel működik. A társaság továbbra is előnyként tekint a többcsatornás (omnichannel) értékesítési modellre, amelynek célja, hogy minél szélesebb körben váljanak elérhetővé termékei az online és offline térben.A magyar és export piacokat a 2014-ben átadott szadai gyártó- és logisztikai bázisról, illetve a dunakeszi üzemből látják el.
A BioTechUSA márkán kívül a cégcsoport további négy brandből áll: ezek a 2020-ban felvásárolt Scitec Nutrition táplálék-kiegészítő forgalmazó; a Builder webáruház; az egyedi keverőpalackokat gyártó ShakerStore, valamint a vitaminkészítményeket forgalmazó VitaminShop webáruház.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







