Aggodalmát fejezte ki az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) csütörtökön a H5N1 típusú madárinfluenza új variánsai okozta egyre növekvő fertőzésszám miatt.
A Financial Times értesülése szerint a Pfizer és a Moderna is emeli koronavírus elleni vakcinájának árát az Európai Unióval kötött szerződés keretében - szúrta ki a hvg.hu. A lap azt írja, betekintést nyert a legújabb európai uniós szállítási szerződésekbe. Ezek szerint a Pfizer 19,5 euróra emelte egy adag árát a korábbi 15,5 euró helyett, a Moderna egy adagja pedig 19 euróról 25,5 euróra emelkedett. A Moderna nem kívánt reagálni a Financial Times megkeresésére, a Pfizer pedig a titoktartásra hivatkozva nem akarta kommentálni az értesülést.
„Az Európai Bizottság által közzétett, szerkesztett szerződéseken túlmenően a szerződés tartalma továbbra is bizalmas, ezért nem kommentáljuk az értesülést” – nyilatkozta a Pfizer a Reutersnek. Az Európai Bizottságot az AFP kérdezte az állítólagos áremeléssel kapcsolatosan, választ azonban nem kaptak: igaz, a bizottság egyáltalán nem válaszol vakcinaárakkal kapcsolatos kérdésekre - írja az Infostart.
Az Európai Unió tavaly májusban írt alá szerződést a Pfizerrel 1,8 milliárd adag oltásról 2023-as. Az árat nem hozták nyilvánosságra. Az EU közös vakcinavásárlási programja eddig
- 330 millió adag Pfizer,
- 100 millió AstraZeneca,
- 50 millió Moderna és
- 20 millió Johnson & Johnson
vakcinát biztosított az uniós tagállamok számára. Július elején Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke bejelentette, hogy az Európai Unió elérte azt a célt, hogy júliusra elegendő adag oltóanyag álljon rendelkezésre a felnőtt lakosság 70 százalékának, azaz 336 millió embernek beoltásához.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell