A devizahitelek forinthitelre átváltása nem oldható meg csak állami kötelezettségvállalással - mondta Veres János pénzügyminiszter szombaton.
Veres szerint a magyar állam jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy ennek a kérdésnek a 100 %-át a saját maga terheként vigye tovább, bár a minisztériumnál kalkulációkat készítenek arra vonatkozóan, hogy mekkora költséggel járna a hitelek átváltása. A deviza alapú lakossági jelzáloghitelek értéke körülbelül 2600 milliárd forint, ha ehhez még hozzászámolják a szabad felhasználású hiteleket is, akkor nagyjából 5000 milliárd forintról van szó.
Az egyik a kormány számára előkészített szakértői dokumentumból az derül ki, hogy piaci árfolyamon a devizahitelek forintosításának költsége éves szinten akár 263 milliárd forint többletkiadást is jelenthetne. Ha a lakosság törlesztőrészleteinek emelkedését 30 %-ban maximálnák, akkor a többletteher negyedét fizetné a lakosság, az állam és a bank együtt pedig - a hitel futamideje alatt - évente hozzávetőleg 200 milliárd forintot.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


