66 év után először értek el 50 gólt a bajnokság első 18 fordulójában, gyakorlatilag semmi nem gátolja a feljutást a Premier League-be.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Több kerékpáros védősisakot is tesztelt a német autóklub. A bisztonsági próbán egy drága darab leszerepelt, viszont meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás terméke, ami több márkás sisakot is maga mögé utasított. Mutatjuk, melyek a legjobb kerékpáros fejvédők 2024-ben.
14 kerékpáros bukósisakot tesztelt a német autóklub (ADAC) és a Stiftung Warentest, a fő kritériumok a biztonság, kényelem, kezelhetőség és szennyezőanyag-tartalom voltak. 15 eurótól 149 euróig (kb. 5800-58000 forint) terjedő árcédulás termékeket próbáltak ki. Mint kiderült, az elektromos biciklikhez tervezett sisakok nem nyújtanak jobb védelmet, mint a "sima" kerékpárosoknak készült termékek.
A tesztelt termékek közül csak az utolsó helyezettnem nyújtott megfelelő védelmet a fejsérülések ellen egy-egy bukáskor, a legjobban az Uvex Urban Planet LED nevű termék teljesített, ami itthon nagyjából 48 ezer forintért kapható.
Viszont a Casco E.Motion 2 nevű e-bike bukósisak leszerepelt ezen a próbán, pedig ez még a győztesnél is drágább, itthon 50 ezer forint körüli összegért vehető meg.
A 14 tesztelt termék erősorrendje a következő (minél alacsonyabb az elért összpontszám, annál jobb):
- Uvex Urban Planet LED - 2 pont
- Alpina Gent MIPS - 2,2 pt
- Limar Torino - 2,2 pt
- Lazer Codax KinetiCore - 2,6 pt
- Lidl Crivit - 2,6 pt
- Giro Fixture Mips II - 2,8 pt
- Abus Pedelec 2.0 MIPS - 2,9 pt
- KED Mitro UE-1 - 2,9 pt
- Abus HUD-Y - 3 pt
- Decathlon / B´Twin City 540 Bowl - 3,1 pt
- Prophete ECO Urban - 3,1 pt
- Cube Fleet - 3,2 pt
- Cratoni Commuter - 3,3 pt
- Casco E.Motion 2 - 5,5 pt
Ez lett a legjobb
A biztonsági próbát megnyerő Urban Planet LED modell összehasonlításban legjobb osztályzatokat kapta a balesetvédelem és a kezelhetőség terén. Mivel a sisak nem tartalmazott káros anyagokat, összpontszáma 2,0 lett (minél kevesebb, annál jobb), ami az első helyet jelenti az összesítésben is. 385 gramm tömegével nem könnyű, viszont a hátsó részen három különböző világítási módot kínáló aktív fényt is van.
A tesztelők pozitívan értékelték a pántokba integrált fényvisszaverő csíkokat és a belső bélést is, ami egyben rovarvédelmet is biztosít. Kis hátrányként említendő, hogy mivel a pántok végét nem varrták körbe, ez egy idő után foszlani kezdhet.
Jól teljesített a teszt legolcsóbb sisakja is: az összpontszámban 2,6-os értékével a Lidl Crivit márkájú kerékpáros bukósisakja megállta helyét az összehasonlításban. Összesen a középmezőnyben végzett, vételára viszont nyolcada az Uvex termékének, ami azt mutatja, hogy a kerékpározáshoz szükséges jó fejvédő nem feltétlenül drága.
A terméktesztek legalacsonyabb szintje a vonatkozó normakövetelmények teljesítése. Ezt nem tudta hozni a Casco E.Motion 2. A teszt során a DIN EN 1078-as norma alapján a sisakot megpróbálják a tesztbáburól a hátsó rész felé leszedni - szimulálva egy baleset utáni mentést. A pántzár eltört a terméken, így ezt nem lehetett megtenni, le is értékelték a teszten.
Fontos a kényelmes viselés
A sisak használat a kerékpárosok körében részben is attól függ, mennyire kényelmes viselni. Ebben az Uvex és a Casco jól szerepelt a belsejében található hálószerkezetnek köszönhetően. Egy könnyen és egyszerűen használható magasságállító pánttal kombinálva a kényelemre nem lehet panasz.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szakértők szerint egy kerékpáros sisak viselése közben nem szabad nyomást érezni. Ez történt viszont a Decathlon sisakjánál, amelynél a tesztelők túlnyomó része kellemetlenségekről számolt be, valamint a Prophete terméknél is, ami a zárópatentnél nyomta a viselőt.
Sötétben életveszély?
A közlekedésben a legnagyobb biztonsági előny, ha látják is az embert. Ebben segíthetnek a sisakokba beépített fényvisszaverő elemek. Mint a sötétben végzett teszteken kiderült, a Lazer, a Giro és a Cube termékek nem vertek vissza semmilyen fényt. Az Uvex, a Limar és a Lidl sisakja jobb eredményeket értek el ezeknél. A tesztelők pozitívan értékelték az Abus sisak LED hátsó lámpájának kezelhetőségét. A Limar esetében viszont a hátsó lámpa kezelése nem intuitív és kevésbé felhasználóbarát volt.
Megéri drága e-bike sisakot venni?
A tesztben három e-bikeokhoz tervezett sisakot is vizsgáltak, mivel ezeket a holland NTA (Nederlandse Technische Afspraak) szigorúbb minősítése szerint engedélyezik - jelenleg nincs egységes EU-norma az ilyen sisakokra.
A hagyományos kerékpáros fejvédőkkel összehasonlítva kiderült, hogy a három e-bikeos termék nem nyújt jobb balesetvédelmet. Ha az ilyen modelleket a normál sisakok ütközéscsillapítási kritériumaival tesztelik, csak középmezőnyben végeznek.
Mi van a szemüvegekkel?
Legyen szó napszemüvegről vagy látásproblémáról, sok kerékpáros rendszeresen visel szemüveget biciklizés közben. Azonban ez a kombináció nem működik gördülékenyen minden tesztelt modell esetében. Az Abus, Casco, Cube, Prophete sisakoknál, valamint az Abus és Cratoni e-bikeos sisakoknál a viselésekor a szemüveg nyomást gyakorol az orr környékére. A Decathlon és a Cube termékeknél nehézkes a szemüveg felhelyezése, ha a sisak már a fejen van.
A Cratoni e-bike termék esetében egyáltalán nem szükséges napszemüveget viselni, mivel ez egy - igény esetén sötétedő - kihajtható látómezővel van felszerelve. Viszont ez kellemetlenül torzítja a látóteret, ezért a tesztelők nem szerették használni.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.








