Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).
Idén is a tűzesetektől féltik legtöbben az otthonukat a magyarok, miközben a csőtörés okoz leggyakrabban kárt. A válaszadók közel fele nem tudja, mire is terjed ki konkrétan a lakásbiztosítása, ám egyre többen védik az otthonukat biztosítással.
Nincsenek tisztában a magyarok azzal, hogy mire is terjed ki biztosításuk - derül ki az Aegon közleményéből. A biztosító felmérésének egyik tanulságos megállapítása az volt, hogy a válaszadók 44 százaléka nincs tisztában azzal, pontosan milyen káreseményekre szól a biztosítása, bár ez az arány 7 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi. A kutatás egyik célja éppen az volt, hogy a tudatos választásra hívja fel az emberek figyelmét: arra, hogy a modern biztosítások ma már olyan károkra is fedezetet nyújtanak, amelyekre a legtöbben nem is gondolnának, például az áramszünet miatt a fagyasztóban megromlott ételre, vagy a megbetegedett házikedvenc állatorvosi kezelésének költségeire. Érdekes adat, hogy ugyanannyian (44 százalék) érzik úgy, hogy a jelenlegi biztosításuk megfelelő, mint ahányan nem tudják, hogy mit tartalmaz a biztosításuk.
A legtöbben (41 százalék) a tűzkártól féltik leginkább az otthonukat, ezt a betörés követi, közel egyharmados aránnyal. Már a korábbi felmérésben is a tűz és a betörés vezette a rangsort, szinte hajszálra ugyanilyen arányokkal. Idén azonban az a kérdés is szerepelt a felmérésben, hogy konkrétan mi okozott kárt az elmúlt időszakban. A csőtörést ugyan csupán a válaszadók 12 százaléka nevezte meg veszélyforrásként, ám a már bekövetkezett, konkrét káreseményeknél ez végzett az első helyen (34 százalék), fej-fej mellett a viharkárral (32 százalék).
Biztosítással a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) védi az otthonát, ami jelentős növekedés a korábbi 47 százalékhoz képest, bár az Aegon adatai szerint a lakásbiztosítási penetráció 75 százalék Magyarországon. A felmérés mostani adata egybevág a korábbi felmérések adataival, és a régiónkban kimagaslónak számít, tekintve, hogy a visegrádi országokban csak az ingatlanok harmadára-felére kötnek biztosításokat. A mostani felmérésből az is kiderült, hogy sokan (56 százalék) egészítenék ki ezt a biztosítást egyéb elemekkel: életbiztosítással és egészségügyi szolgáltatásokkal.
- emelte ki Szombat Tamás, az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a tudatos szolgáltatáscsomag választás garantálhatja, hogy ki-ki maximálisan kihasználhassa a biztosítását.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
És hogy érdemes-e lakásbiztosítást kötni? Arra a kérdésre, hogy "Érte-e már bármilyen kár az otthonát?", a válaszadók több mint fele (53 százalék) válaszolt igennel - picivel még többen is mint korábban (51 százalék).
Az idei tesztet többnyire (63 százalék) nők töltötték ki. A legfiatalabbaktól (18-25 év) eltekintve - ők a válaszadók mindössze 3 százalékát tették ki - a különböző korosztályok közel azonos arányban képviseltették magukat. A válaszadók többsége (22 százalék) fővárosi vagy Pest megyei volt, de az ország összes megyéjéből érkeztek be kitöltött tesztek.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kémkedéssel gyanúsított kettős állampolgárokat vettek őrizetbe Bayreuthban – merényletre készültek
- Fontos gyakorlati tudnivaló derült ki az otthonfelújítási programról
- Segítséget nyújt az állam a Hotel Silvanus helyreállításához
- Szorult helyzetben a horvát választás győztese, hónapokig húzódhat a kormányalakítás
- Nem kérdés, marad a Farkasok mestere
- Tüntettek a Diószegi utcai házak állami kisajátítása ellen