Jöhet vihar, eshet tengernyi eső, pusztíthat árvíz, a jelek szerint a magyar lakosság a saját kárán sem tanul. Legalábbis erre utal, hogy durván minden negyedik lakás tulajdonosa baj esetén csak magára számíthat. Elgondolkodtató, hogy a média hiába mutatja, mekkora kárt tud okozni a természet, a biztosítási kedv nem nő, hanem csökken.
Magyarországon összesen 4,2 millió lakást tartanak nyilván. Ezeknek azonban mindössze 73,5 százalékára kötöttek biztosítást a tulajdonosok. Nyugat-Európában óvatosabbak az emberek, ott az ingatlanok 85-90 százaléka biztosított. Azt gondolhatnánk, hogy a természeti csapások sorozata elgondolkodtatta a magyarokat és lépéseket tesznek egyetlen komoly vagyontárgyuk megóvása érdekében. Ám ez egyátalán nem így van.
A Magyar Biztosítók Szövetségének összegzése szerint a május közepe óta eltelt időszakban 18 milliárd forintnyi kárt fizettek ki a biztosítók a természeti katasztrófák károsultjainak. Az elmúlt év során Magyarországon 426 ezer új lakásbiztosítási szerződést kötöttek a biztosítótársaságok, ám eközben közel 40 ezer szerződést fel is mondtak az ingatlantulajdonosok. (Az új szerződések 80 százalékát négy biztosító kötötte, a legtöbbet, 116 ezret az Aegon.) A magyarázat egyszerű: a korábbinál kevesebben költöztek új lakásba, ráadásul a válság miatt a lakosság kénytelen sokszor a biztosításon is spórolni.
Pedig a lakásbiztosítás nem drága mulatság. A biztosítók közötti árverseny nyomán tavaly az egyéni lakásbiztosítási átlagdíjak nem nőttek, ami a tavalyi 4,2 százalékos infláció mellett jelentős reálérték csökkenést jelentett a piacon. Az átlagdíjak csökkenésében a kisebb, piacszerzésben érdekelt biztosítók mellett a lakásbiztosítási piacot vezető Aegon is az élen járt: a társaság átlagdíja tavaly 6 százalékkal csökkent. Sőt. Az Aegon akcióinak köszönhetően a második félévben az ügyfelek átlag 35 százalékos kedvezménnyel tudták biztosítani lakásaikat. Az idei rendkívüli nyárelő megmutatta, miért van szüksége mindenkinek a biztosítás nyújtotta védelemre. Piacvezető biztosítóként célunk, hogy megfelelő árakkal minden egyes ingatlan-tulajdonosnak elérhetővé tegyük legfőbb vagyontárgyainak védelmét - mondta Szombat Tamás, vezérigazgató-helyettes.
A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.
Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.
Csak úgy, mint a többi technikai vívmányt, úgy a 3D nyomtatót is ajánlják szakértők a gyerekeknek is, hiszen rengeteget tanulhatnak, miközben alkotnak.
Nem járunk az élen abban, hogy elegendő zöldséget és gyümölcsöt együnk. A napi közel fél kiló gyümölcsöt és zöldséget pedig egyre nehezebb beszerezni.
-
Erre figyeljünk, ha idén a lakásfelújítás lesz a nyaralásunk
Ma már nem csak az otthonunk, gyakran a munkahelyünk is a lakás.
-
Egyre több cégtulajdonos ébred rá az intézményi tőkebefektetés előnyeire
A banki hitelezésen túl is van élet.
-
Egzotikus kalandok a nyárra: Afrika-kutató celeb, géporrszarvúk és rejtői fordulatok az év képregényének választott Kittenberger sorozatban (x)
Izgalmas, a valóságot a gőzgépek által inspirált retrofuturisztikus steampunk világával összekötő fiktív utazás, Kittenberger Kálmán kalandjai nyomán.
- Hadrendben az amerikai rakéták Ukrajnában, terrorkészületség Norvégiában - a nap hírei
- Csoportelső és negyeddöntős a vízilabda-válogatott
- Karácsony Gergelyt is felhívta az ál-Klicsko
- Megszólalt a Wizz Air a Párizsban hagyott utasok ügyében
- Montenegrói győzelem a magyar csoportban a férfi vízilabdatornán
- A Katynban meggyilkolt Korompay Emánuel jelképes nyughelyét avatták fel
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


