Itt a KGFB-kampány! Mire kell figyelni?

Pénzcentrum
2008. október 30. 05:55

Elérkezett az október vége, indul az egyébként bizonytalan jövő elé néző kötelező gépjármű felelősség-biztosítások kampány, s megismerhetjük az egyes társaságok tarifáit, legalábbis azokét, akik még nem tették ezeket közzé. Ebben az időszakban mindenki rengeteget költ a reklámra, ebből azonban az már nem derül ki, mit érdemes figyelembe venni, ha váltani akarunk!

Az év végi reklámköltés kiemelkedő, legalábbis a TNS 2007-re vonatkozó adatai ezt mutatják. Az autóbiztosítási szegmensben októberben 304 millió forintot, novemberben pedig 1127 millió forintot fordítottak reklámra a biztosítók.

Az olcsóbb jobb?

Mivel egy kötelező dologról van szó, ráadásul a biztosító még csak nem is nekünk, hanem a károsultnak fog kifizetést teljesíteni, ha valamilyen káreset következik be, nagyon sokan abba a csapdába esnek, hogy azt gondolják, mindegy milyen, csak olcsó legyen. Ennél természetesen sokkal több dolgot kell észben tartani...

Az első dolog, amely rögtön feltűnik azoknak, akik böngészik a táblázatokat, a biztosítók leginkább az új ügyfeleket próbálják meg becserkészni. Az ehhez kapcsolódó előnyöket még akkor is ki tudjuk aknázni, ha nem kívánunk másik biztosítóhoz menni, mert megbízunk abban, amelyiknél most vagyunk. Ilyenkor nem kell mást tenni, mint felmondani a biztosítást, majd megkötni ugyanott.

Persze résen kell lenni, hiszen gyakran fordul elő, hogy a hűséges ügyfelek megtartásához a biztosítók sok esetben plusz kedvezményeket társítanak azoknak, akiknek már régóta az adott társaságnál van szerződésük.

Ne dőlj be a trükköknek!

Akik csekken egyenlítik ki a kötelező biztosítás díját, azok már nagy valószínűséggel találkoztak azzal a trükkel, hogy a társaság már novemberben kiküldi a következő időszakra vonatkozó csekket a következő évi díjértesítővel együtt. Ha valaki "óvatlan", s befizeti ezt a csekket a többivel együtt, úgy tulajdonképpen két hónapra ingyen odaadja a pénzét a biztosítónak.

Ennél sokkal nagyobb probléma, ha akkor fizetjük be a kiküldött csekket, ha már előtte megtörtént a szerződésfelmondás, mivel ekkor ez azt jelenti, hogy megváltoztattuk a szándékunkat, vagyis mégiscsak maradunk az adott biztosítónál.

Figyeljünk a felmondásra!

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Nem érdemes a döntést sokáig halogatni, mivel a felmondás beérkezésének határideje igen szigorú. A biztosítási szerződést az év utolsó napjára lehet felmondani, viszont a felmondási idő 30 napos. Ha valami galiba akad a kézbesítésben, előfordulhat, hogy postai úton elkésik a felmondásunk. Éppen ezért ajánlatos egy ellenőrzési mechanizmust beépíteni a folyamatba, s utánanézni, tényleg megérkezett-e a levél.

Arra is figyelni kell - mint arra a PSZÁF is felhívja a figyelmet - hogy jogvitára adhat okot, ha olyan szerződést mondunk fel, amelynél díjhátralék, vagy díjtartozás van.

Az első díj befizetése

Ha nem szól másképpen a megállapodásunk, akkor az első díj befizetése a biztosítás szerződésekor esedékes, a biztosító kockázatviselése pedig a díj befizetését követő napon kezdődik. Ez akkor jelenthet buktatót, ha közvetítőn keresztül váltunk biztosítót, s az az ajánlattételkor nem vesz át díjat.

Külön meg lehet egyébként állapodni halasztott díjfizetésben is, de figyelni kell arra, hogy a befizetés esedékességéig fizessük is azt be, különben nem lesz érvényes biztosításunk.

EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 8. 19:18