Elérkezett az október vége, indul az egyébként bizonytalan jövő elé néző kötelező gépjármű felelősség-biztosítások kampány, s megismerhetjük az egyes társaságok tarifáit, legalábbis azokét, akik még nem tették ezeket közzé. Ebben az időszakban mindenki rengeteget költ a reklámra, ebből azonban az már nem derül ki, mit érdemes figyelembe venni, ha váltani akarunk!
Az év végi reklámköltés kiemelkedő, legalábbis a TNS 2007-re vonatkozó adatai ezt mutatják. Az autóbiztosítási szegmensben októberben 304 millió forintot, novemberben pedig 1127 millió forintot fordítottak reklámra a biztosítók.
Az olcsóbb jobb?
Mivel egy kötelező dologról van szó, ráadásul a biztosító még csak nem is nekünk, hanem a károsultnak fog kifizetést teljesíteni, ha valamilyen káreset következik be, nagyon sokan abba a csapdába esnek, hogy azt gondolják, mindegy milyen, csak olcsó legyen. Ennél természetesen sokkal több dolgot kell észben tartani...
Az első dolog, amely rögtön feltűnik azoknak, akik böngészik a táblázatokat, a biztosítók leginkább az új ügyfeleket próbálják meg becserkészni. Az ehhez kapcsolódó előnyöket még akkor is ki tudjuk aknázni, ha nem kívánunk másik biztosítóhoz menni, mert megbízunk abban, amelyiknél most vagyunk. Ilyenkor nem kell mást tenni, mint felmondani a biztosítást, majd megkötni ugyanott.
Persze résen kell lenni, hiszen gyakran fordul elő, hogy a hűséges ügyfelek megtartásához a biztosítók sok esetben plusz kedvezményeket társítanak azoknak, akiknek már régóta az adott társaságnál van szerződésük.
Ne dőlj be a trükköknek!
Akik csekken egyenlítik ki a kötelező biztosítás díját, azok már nagy valószínűséggel találkoztak azzal a trükkel, hogy a társaság már novemberben kiküldi a következő időszakra vonatkozó csekket a következő évi díjértesítővel együtt. Ha valaki "óvatlan", s befizeti ezt a csekket a többivel együtt, úgy tulajdonképpen két hónapra ingyen odaadja a pénzét a biztosítónak.
Ennél sokkal nagyobb probléma, ha akkor fizetjük be a kiküldött csekket, ha már előtte megtörtént a szerződésfelmondás, mivel ekkor ez azt jelenti, hogy megváltoztattuk a szándékunkat, vagyis mégiscsak maradunk az adott biztosítónál.
Figyeljünk a felmondásra!
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem érdemes a döntést sokáig halogatni, mivel a felmondás beérkezésének határideje igen szigorú. A biztosítási szerződést az év utolsó napjára lehet felmondani, viszont a felmondási idő 30 napos. Ha valami galiba akad a kézbesítésben, előfordulhat, hogy postai úton elkésik a felmondásunk. Éppen ezért ajánlatos egy ellenőrzési mechanizmust beépíteni a folyamatba, s utánanézni, tényleg megérkezett-e a levél.
Arra is figyelni kell - mint arra a PSZÁF is felhívja a figyelmet - hogy jogvitára adhat okot, ha olyan szerződést mondunk fel, amelynél díjhátralék, vagy díjtartozás van.
Az első díj befizetése
Ha nem szól másképpen a megállapodásunk, akkor az első díj befizetése a biztosítás szerződésekor esedékes, a biztosító kockázatviselése pedig a díj befizetését követő napon kezdődik. Ez akkor jelenthet buktatót, ha közvetítőn keresztül váltunk biztosítót, s az az ajánlattételkor nem vesz át díjat.
Külön meg lehet egyébként állapodni halasztott díjfizetésben is, de figyelni kell arra, hogy a befizetés esedékességéig fizessük is azt be, különben nem lesz érvényes biztosításunk.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


