Elérkezett az október vége, indul az egyébként bizonytalan jövő elé néző kötelező gépjármű felelősség-biztosítások kampány, s megismerhetjük az egyes társaságok tarifáit, legalábbis azokét, akik még nem tették ezeket közzé. Ebben az időszakban mindenki rengeteget költ a reklámra, ebből azonban az már nem derül ki, mit érdemes figyelembe venni, ha váltani akarunk!
Az év végi reklámköltés kiemelkedő, legalábbis a TNS 2007-re vonatkozó adatai ezt mutatják. Az autóbiztosítási szegmensben októberben 304 millió forintot, novemberben pedig 1127 millió forintot fordítottak reklámra a biztosítók.
Az olcsóbb jobb?
Mivel egy kötelező dologról van szó, ráadásul a biztosító még csak nem is nekünk, hanem a károsultnak fog kifizetést teljesíteni, ha valamilyen káreset következik be, nagyon sokan abba a csapdába esnek, hogy azt gondolják, mindegy milyen, csak olcsó legyen. Ennél természetesen sokkal több dolgot kell észben tartani...
Az első dolog, amely rögtön feltűnik azoknak, akik böngészik a táblázatokat, a biztosítók leginkább az új ügyfeleket próbálják meg becserkészni. Az ehhez kapcsolódó előnyöket még akkor is ki tudjuk aknázni, ha nem kívánunk másik biztosítóhoz menni, mert megbízunk abban, amelyiknél most vagyunk. Ilyenkor nem kell mást tenni, mint felmondani a biztosítást, majd megkötni ugyanott.
Persze résen kell lenni, hiszen gyakran fordul elő, hogy a hűséges ügyfelek megtartásához a biztosítók sok esetben plusz kedvezményeket társítanak azoknak, akiknek már régóta az adott társaságnál van szerződésük.
Ne dőlj be a trükköknek!
Akik csekken egyenlítik ki a kötelező biztosítás díját, azok már nagy valószínűséggel találkoztak azzal a trükkel, hogy a társaság már novemberben kiküldi a következő időszakra vonatkozó csekket a következő évi díjértesítővel együtt. Ha valaki "óvatlan", s befizeti ezt a csekket a többivel együtt, úgy tulajdonképpen két hónapra ingyen odaadja a pénzét a biztosítónak.
Ennél sokkal nagyobb probléma, ha akkor fizetjük be a kiküldött csekket, ha már előtte megtörtént a szerződésfelmondás, mivel ekkor ez azt jelenti, hogy megváltoztattuk a szándékunkat, vagyis mégiscsak maradunk az adott biztosítónál.
Figyeljünk a felmondásra!
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nem érdemes a döntést sokáig halogatni, mivel a felmondás beérkezésének határideje igen szigorú. A biztosítási szerződést az év utolsó napjára lehet felmondani, viszont a felmondási idő 30 napos. Ha valami galiba akad a kézbesítésben, előfordulhat, hogy postai úton elkésik a felmondásunk. Éppen ezért ajánlatos egy ellenőrzési mechanizmust beépíteni a folyamatba, s utánanézni, tényleg megérkezett-e a levél.
Arra is figyelni kell - mint arra a PSZÁF is felhívja a figyelmet - hogy jogvitára adhat okot, ha olyan szerződést mondunk fel, amelynél díjhátralék, vagy díjtartozás van.
Az első díj befizetése
Ha nem szól másképpen a megállapodásunk, akkor az első díj befizetése a biztosítás szerződésekor esedékes, a biztosító kockázatviselése pedig a díj befizetését követő napon kezdődik. Ez akkor jelenthet buktatót, ha közvetítőn keresztül váltunk biztosítót, s az az ajánlattételkor nem vesz át díjat.
Külön meg lehet egyébként állapodni halasztott díjfizetésben is, de figyelni kell arra, hogy a befizetés esedékességéig fizessük is azt be, különben nem lesz érvényes biztosításunk.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója