Elérkezett az október vége, indul az egyébként bizonytalan jövő elé néző kötelező gépjármű felelősség-biztosítások kampány, s megismerhetjük az egyes társaságok tarifáit, legalábbis azokét, akik még nem tették ezeket közzé. Ebben az időszakban mindenki rengeteget költ a reklámra, ebből azonban az már nem derül ki, mit érdemes figyelembe venni, ha váltani akarunk!
Az év végi reklámköltés kiemelkedő, legalábbis a TNS 2007-re vonatkozó adatai ezt mutatják. Az autóbiztosítási szegmensben októberben 304 millió forintot, novemberben pedig 1127 millió forintot fordítottak reklámra a biztosítók.
Az olcsóbb jobb?
Mivel egy kötelező dologról van szó, ráadásul a biztosító még csak nem is nekünk, hanem a károsultnak fog kifizetést teljesíteni, ha valamilyen káreset következik be, nagyon sokan abba a csapdába esnek, hogy azt gondolják, mindegy milyen, csak olcsó legyen. Ennél természetesen sokkal több dolgot kell észben tartani...
Az első dolog, amely rögtön feltűnik azoknak, akik böngészik a táblázatokat, a biztosítók leginkább az új ügyfeleket próbálják meg becserkészni. Az ehhez kapcsolódó előnyöket még akkor is ki tudjuk aknázni, ha nem kívánunk másik biztosítóhoz menni, mert megbízunk abban, amelyiknél most vagyunk. Ilyenkor nem kell mást tenni, mint felmondani a biztosítást, majd megkötni ugyanott.
Persze résen kell lenni, hiszen gyakran fordul elő, hogy a hűséges ügyfelek megtartásához a biztosítók sok esetben plusz kedvezményeket társítanak azoknak, akiknek már régóta az adott társaságnál van szerződésük.
Ne dőlj be a trükköknek!
Akik csekken egyenlítik ki a kötelező biztosítás díját, azok már nagy valószínűséggel találkoztak azzal a trükkel, hogy a társaság már novemberben kiküldi a következő időszakra vonatkozó csekket a következő évi díjértesítővel együtt. Ha valaki "óvatlan", s befizeti ezt a csekket a többivel együtt, úgy tulajdonképpen két hónapra ingyen odaadja a pénzét a biztosítónak.
Ennél sokkal nagyobb probléma, ha akkor fizetjük be a kiküldött csekket, ha már előtte megtörtént a szerződésfelmondás, mivel ekkor ez azt jelenti, hogy megváltoztattuk a szándékunkat, vagyis mégiscsak maradunk az adott biztosítónál.
Figyeljünk a felmondásra!
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nem érdemes a döntést sokáig halogatni, mivel a felmondás beérkezésének határideje igen szigorú. A biztosítási szerződést az év utolsó napjára lehet felmondani, viszont a felmondási idő 30 napos. Ha valami galiba akad a kézbesítésben, előfordulhat, hogy postai úton elkésik a felmondásunk. Éppen ezért ajánlatos egy ellenőrzési mechanizmust beépíteni a folyamatba, s utánanézni, tényleg megérkezett-e a levél.
Arra is figyelni kell - mint arra a PSZÁF is felhívja a figyelmet - hogy jogvitára adhat okot, ha olyan szerződést mondunk fel, amelynél díjhátralék, vagy díjtartozás van.
Az első díj befizetése
Ha nem szól másképpen a megállapodásunk, akkor az első díj befizetése a biztosítás szerződésekor esedékes, a biztosító kockázatviselése pedig a díj befizetését követő napon kezdődik. Ez akkor jelenthet buktatót, ha közvetítőn keresztül váltunk biztosítót, s az az ajánlattételkor nem vesz át díjat.
Külön meg lehet egyébként állapodni halasztott díjfizetésben is, de figyelni kell arra, hogy a befizetés esedékességéig fizessük is azt be, különben nem lesz érvényes biztosításunk.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








