Téves címre küldték az értesítőket annak a tamási férfinak, akit közérdekű munkára ítéltek, majd végül börtönbe került, mert nem jelent meg ledolgozni a büntetést.

Gablini Gábor a zöld rendszám szigorról: sokan nem töltik az autójukat, csak a kedvezményt élvezik
Flottakezelők Magyarországon is beszámoltak arról, hogy nem kevés olyan plug-in hibrid autó van, amit amikor visszavesznek három év után, még a töltőkábel be van csomagolva az eredeti állapotában - mondta a Pénzcentrumnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke a szerdán megjelent törvényjavaslatról, amely elvenné a tölthető hibridektől a zöld rendszámot és annak kedvezményeit. A szakember kifejtette, a vásárlók jelentős része a zöld rendszám, és az azzal járó kedvezmények miatt vett plug-in hibridet, de egyébként nem tölti az autót, hanem belsőégésű motorral jár. Ennek venné elejét a tervezett módosítás.
Mint beszámoltunk róla, kedden jelent meg az a törvénytervezet, amely elvenné a zöld rendszámot a plug-in hibrid autóktól. A dokumentum szerint szeptember elsejétől nem lehetne ilyen járművet zöld rendszámmal forgalomba helyezni Magyarországon, 2026. november 30-áig pedig a már kiadott rendszámtáblákat is le kellene cserélni - erre minden bizonnyal legkésőbb a műszaki vizsgánál kerülhet sor.
Ha átmegy a javaslat, akkor több tízezer zöld rendszámot kell majd "hagyományos" fehérre cserélni. Egész pontosan az 5N vagy 5P környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsikról kell levenni a zöld rendszámot. A Belügyminisztértium adatai szerint a két kategóriában május végéig 41 218 zöld rendszám lett kiadva, legalább ennyi rendszámtáblát kell lecserélni a következő bő 2 évben.
A tervezet kapcsán megkerestük Gablini Gábort, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnökét, aki szerint a szervezet egyetért az előterjesztéssel.
Ez a kérdés nemcsak Magyarországon okoz fejtörést, hanem Kínában, az Egyesült Államokban is. Azt tapasztalják, hogy a vásárlók egy jelentős része – nem mindenki, ezt le kell szögezni – a zöld rendszám, és az azzal járó kedvezmények miatt vett plug-in hibridet, de egyébként nem tölti az autót, hanem belsőégésű motorral jár. Flottakezelők Magyarországon is beszámoltak arról, hogy nem kevés olyan plug-in hibrid autó van, amit amikor visszavesznek három év után, még a töltőkábel be van csomagolva az eredeti állapotában. Mi azt gondoljuk, hogy az emberek ne azért vegyenek plug-in hibridek, mert zöld rendszám jár hozzá, hanem azért, mert a mindennapi használatban az meghozza azt a többlet előnyt, amiért racionális ezt a meghajtást választani
- magyarázta. Mint kifejtette: ráadásul az előírások is egyre szigorodnak a külsőtöltésű hibrid autók esetében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kínában például már a minimális elvárás, hogy egy plug-in hibrid 100 kilométert meg tudjon tenni tisztán elektromosan. Európában is egyre inkább nő a hatótávja ezeknek az autóknak, így aki például agglomerációban lakik, annak már reális lehet az, hogy ha otthon tölt vagy a munkahelyen, akkor tisztán elektromosan, gyakorlatilag töredék költségért használja az autóját. Jelen pillanatban ezek a felhasználók vannak kisebbségben és többségben azok, akik csak élvezni akarják a zöld rendszám előnyeit, de a mindennapokban nem támogatják a károsanyag kibocsájtás csökkentését, ami eredetileg létrehívta ezt a jármű típust, azzal, hogy rendesen töltik az autót, és elektromosan járnak vele
-tette hozzá. Leszögezte: a szervezet szerint a plug-in hibrideknek az olcsóbb közlekedés, és a tisztán elektromos modellekkel szembeni árelőny kell hogy legyen a gazdasági előnye, nem pedig a többi, államilag biztosított kedvezmény, vagy hogy ingyen lehet parkolni.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

Sok idős magyar bukja a jogosítványát egy új szabály miatt? Ez alól nem lesz kibúvó, mindenkit érint
Az EU egységes digitális vezetői engedélyt vezet be, de a jogosítványok meghosszabbításának feltételeiről a tagállamok dönthetnek. A háziorvosok szerepe is megnőhet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


