14 °C Budapest
Futár tart ládát termékekkel a kocsi mellett a szabadban, közelkép. Élelmiszer-szállító szolgálat

Szép karácsonya volt a magyaroknak: elképesztő összeget költöttünk, itt vannak a számok

2025. január 9. 19:33

A karácsonyi készülődés határozta meg az egyik élelmiszer-kiszállító cég forgalmát 2024 decemberében. Az otthoni sütés-főzés, a prémium termékek és a különleges ünnepi fogások iránti kereslet kiemelkedő volt, de a vásárlási gyakoriság és a kosárérték is növekedett novemberhez időszakhoz képest.

A Kifli.hu online szupermarket közleményéből kiderül, hogy az adventi hetekben a kosárérték a korábbi 26 600 forintról 28 000 forint fölé, több mint 5 százalékkal emelkedett, miközben a vásárlások gyakorisága is közel 10 százalékkal nőtt. Így az egy vásárló által realizált havi átlagos költés 80 000 forintról 92 500 forint fölé ugrott, ami 15 százalékos növekedést jelent – derül ki a Kifli.hu online szupermarket utolsó havi adataiból.

Decemberben a vásárlók 25 százaléka választotta az „otthoni sütés-főzés” kategória termékeit, szemben a korábbi 19 százalékos aránnyal Ezzel párhuzamosan jelentősen emelkedett a tejtermékek – például tejszín, vaj, margarin – és a sütéshez szükséges alapanyagok, valamint a fűszerek iránti kereslet. Sokan a gyorsabb megoldásokat részesítették előnyben: a fagyasztott és kész sütemények iránti kereslet szintén növekedett.

Az ünnepi időszak közeledtével a minőségi termékek is a fókuszba kerültek. A prémium húsok – mint a bárány, nyúl vagy sous-vide készítmények –, a halak, a növényi alapú élelmiszerek, valamint a Marks & Spencer-kategóriák jelentős forgalmat generáltak. A minőségi édességek, sütemények és virágok szintén a decemberi vásárlások kedvencei közé tartoztak. Ellenben azt is látni az eredményekből, hogy tele hassal kevésbé kívánjuk a reggelit, így a hagyományos reggelizős kategóriák (májas, sonka, felvágott, kenyér, péksütemény, sós pékáru, tej, sajt, joghurt) ritkábban kerültek a kosárba. De csirkehúsból, ásványvízből és fagyasztott pizzából is kevesebb fogyott.

Az év végi vásárlási lendület a két ünnep között is megmaradt. A szilveszteri kosarakban a pezsgő, virsli, bacon, kenyér, különféle szeszes italok, üdítők és snackek domináltak. A pezsgő éves forgalmának közel 8 százalékát az új év előtti öt napban vásárolták meg a fogyasztók. Virsliből ugyanezen idő alatt az éves eladott mennyiség 5 százaléka fogyott – az adatok alapján 100 ilyen kiemelt nap elegendő lenne bármely alapélelmiszer éves forgalmának eléréséhez. Az ilyenkor jellemző alapanyagok – például fűszerek, szószok és konzervételek – szintén jelentős forgalmat értek el.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az ünnepek utáni lendület januárban is folytatódik az idén ötéves Kiflinél, azonban követve az év eleji tudatosabb választásokat, ebben a hónapban már az egészséges táplálkozás és a növényi alapú élelmiszerek népszerűsége nő a vásárlók körében.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
1 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Eje
4 hónapja
Hülyének lenni jó ugye? :)
0
0
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 23. péntek
Dezső
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?