A fogyasztóvédelmi hatóság legfrissebb adatai szerint decemberben ismét csökkent számos termék kiszerelése a magyarországi üzletekben.
Fillérekért adja a használt bútorokat az FKF: bárki vehet ülőgarnitúrát 10 ezerért, ágyat 7-ért
Rengeteg pénzt lehet spórolni a karácsonyi ajándékokon, ha nem feltétlenül ragaszkodunk az új tárgyakhoz, ráadásul ezzel még a környezetet is védjük. Most megmutatjuk, hogy néz ki az FKF használtcikk boltja, és mit mennyiért lehet megvenni.
Karácsony előtt egy remek ajándék-lelőhelyet mutatott be egy magyar videós a TikTok-on: elment az FKF egyik szemléletformáló központjába, ahol a még jó állapotú, használt tárgyakat bárki megveheti 100 és 10 ezer forint közötti összegért.
A videó tanúsága szerint az egész nagyjából úgy néz ki, mint egy hagyományos bolt, a használt bútoroktól kezdve a régi bakelitlemezeken át a különféle játékokig, gyerekfelszerelésig, díeszközökig mindent lehet kapni, méghozzá nevetségesen olcsón. Az is látható, hogy egy csomó, jó állapotú használt könyv várja a polcokon az új gazdáját - 100 forintért.
@matovicmana ♬ Aesthetic - Tollan Kim
Mint kiderült, ha valamilyen nagyobb bútort szeretnénk vásárolni, de hirtelen nem tudjuk elszállítani, az még egy pár napig szívesen tárolják nekünk a telephelyen.
Az FKF használtcikk boltjával korábban a Pénzcentrum is foglalkozott, kevesen tudnak róla, de a társaság már 2016 óta üzemeltet ilyen üzletet. Mint kérdésünkre a fővárosi vállalat elárulta, jelenleg két Szemléletformáló és Újrahasználati Központot üzemeltetnek Budapesten:
- Az egyik a XV. kerületben a Károlyi Sándor utca 166. szám alatt,
- a másik a XVIII. kerületben a Besence utca 1/A szám alatt található.
A létesítményekbe a budapesti lakosok adhatják le (fényképes személyazonosító igazolvány és lakcímkártya bemutatása mellett) a már feleslegessé vált, de eredeti funkciójukat betöltő, így más számára még használható dolgaikat. Ezzel egyébként nem csak csökkenthetjük az általunk megtermelt hulladék mennyiségét, de adott esetben a drága lomtalanítást is megspórolhatjuk. A leadható tágyak listája a teljesség igénye nélkül:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- könyvek,
- tányérok,
- poharak,
- játékok,
- sportszerek,
- CD és hanglemezek,
- bútorok, stb.
A cég kiemelte ugyanakkor, hogy hálózati feszültséggel működő eszközöket érintésvédelmi okok miatt nem vesznek át!
Aki karácsony előtt szeretne valamilyen használt tárgyat venni ajándékba, az az alábbi árakra számíthat:
- 100 Ft: pl. könyv, CD, DVD, apró konyhacikk, kisebb plüss játékok
- 300 Ft: pl. egyéb gyerekjáték, közepes táska, dekoráció, társasjáték, kisebb váza
- 500 Ft: pl. táska, kisebb sportszer
- 1000 Ft: pl. szék, kisbútor, éjjeliszekrény
- 3000 Ft: pl. asztal, szekrény, egyes kanapék, fotelek, ágyak
- 5000 Ft: pl. egyszemélyes ágy, kanapé
- 7000 Ft: pl. használati lakberendezés (egyes ágyak, szekrények)
- 10000 Ft: pl. komplett ülőgarnitúra, konyha bútorsor, nappali bútorsor, franciaágy
A cég korábban lapunknak elárulta, hogy nem ebből terveznek meggazdagodni, a bevételek eltörpülnek a működtetés költségei mellett - a beruházás alapvetően környezetvédelmet célzó, hulladékcsökkentésre, hulladékmegelőzésre fókuszáló létesítményként került megvalósításra. Fontos megjegyezni, hogy a használtcikk boltokban nem lomtalanításkor kidobott tárgyakat árulnak, hanem olyanokat, amiket a lakosok maguk adtak le, mert nem szerették volna, ha egy még használható dolog a kukában végzi.
Címlapkép: FKF
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








