Együtt címmel a hazai zenei élet neves muzsikuscsaládjai adnak egy-egy koncertet a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem színpadán.
Kerékpárkölcsönző üzemeltetését tervezi a Westend Ingatlanhasznosító és Üzemeltető Kft. A terveik szerint - ha lassan is, de - egy a párizsihoz hasonló hálózatot szeretnének kialakítani a fővárosban. A kölcsönzőben 30 kerékpárt helyeztek el. A Schwinn-Csepel által gyártott egyedi bicikliket most még leginkább a turistáknak szánják, s éppen ezért nyolc útvonaltervet is adnak a bérlőknek - írja a Népszabadság.
A társaság az idei tapasztalatok alapján jövőre 3-4 újabb kölcsönzőpontot szeretne kialakítani. Első körben a TriGránit-érdekeltségek - a Művészetek Palotája, a Nemzeti Színház és a Pólus Center - mellett. Tárgyalnak azonban több szállodával is hasonló bokszok kialakításáról. Így a következő egy-két évben még bizonyosan úgy működik a "hálózat", hogy ahol bérelték a kerékpárt, ott is kell majd leadni azt. Ám belátható időn belül szeretnének olyan, 10-12 bázisból álló rendszert kialakítani, amelyben a biciklit más bázison is le lehet adni, mint ahol felvették, kibérelték azt. Ha a fejlesztés eljut ebbe a stádiumba, akkor reményeik szerint - a párizsi hálózathoz hasonlóan - a belvárosi közlekedés jellemző eszközévé válik a hálózat. Most ugyanis Budapest belső kerületeiben rendkívül nehézkes a közlekedés kocsival, s szeretnék rávenni az autósokat, hogy kerékpárra szálljanak.
S hogy miért is nem gondolkoznak rögtön egy teljes rendszer kiépítésén? Ennek egyrészt anyagi okai vannak. A most átadott első kölcsönzőre a szezonzárásig, azaz október végéig mintegy hárommillió forintot fordítanak a kerékpárok beszerzésével, szervizével és a bérköltségekkel együtt. Azt ugyanakkor még nem határozták meg, mennyiből is hozható ki az egész hálózat.
Ez a "megfontolva hajtás" az anyagi okokon túl azzal is magyarázható, hogy a kerékpáros közlekedés feltételei és kultúrája nem a legmegfelelőbb a fővárosban. Utóbbi esetében a szolgáltatás fejlesztésével is lehet előrelépést elérni, s azt remélik, hogy két-három év múlva jobbak lesznek a körülmények is. Ennek érdekében a Fővárosi Önkormányzattal is tárgyalásokat kívánnak kezdeni, hogy a már meglévő kerékpárutakat megfelelően fessék, és a jelenleginél feltűnőbben táblázzák föl.
A bérleti díjakkal kapcsolatban a marketingigazgató elmondta, hogy az első három óráért 400 forintot kell fizetni. Három- és hatórás használatért 1500, míg egész napos bérletért 2200 forintot kell a kasszában hagyni. A kerékpárok ugyan egyediek, ám annak megakadályozására, hogy azokat ne lopják el, s ne járjanak úgy, mint néhány éve Bécsben - ahol a teljes városra kiterjedő hálózat elindításának másnapján már csaknem 1000 bicikli hiányzott az állományból -, rendszámokkal szerelték föl a Westend City Bike-okat. Emellett 10000 forint kauciót kell majd leszurkolni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








