Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Bár a vállalkozó nők teljesítménye, innovációs képessége nem marad el férfitársakéitól, még mindig jelentősen kevesebb nő vállalkozik hazánkban és vállalkozói önértékelésük is alacsonyabb.
A női vállalkozások aránya tendenciózusan a férfiak által irányított cégeké alatt marad, állapítja meg a Visa támogatásával készült jelentés, amelyet a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem a Global Entrepreneurship Monitor (GEM), a világ legnagyobb vállalkozáskutatásának részeként készített . A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy másfélszer annyian állítják, hogy vállalkozást terveznek indítani a következő három évben, mint a nők.
A már vállalkozó férfiak és nők közötti különbség a korai fázisú vállalkozások esetén a vállalkozási szempontból legaktívabb, 25-44 év közötti korosztályban, míg a bejáratott vállalkozások esetén a 44 évnél idősebbek körében a legnagyobb.
A felmérés különösen izgalmas területe a vállalkozási motiváció vizsgálata, amely a magyar nők esetén kettős. Egyformán fontos számukra, hogy vállalkozásukkal hatást gyakoroljanak, valami lényegeset vigyenek véghez és hogy az élethelyzetüknek megfelelő munkalehetőséget találjanak. Mindkét tényezőt a nők 69%-a nevezte meg elsődleges hajtóerőként. A nők a férfiaknál nagyobb arányban indítanak azért vállalkozást, mert kevés számukra a megfelelő munkalehetőség. Ez azonban nem feltétlenül a nyitott pozíciók hiányát jelenti, sokkal inkább a kevesebb olyan lehetőséget, amelyek támogatnák a nők felé támasztott társadalmi és munkahelyi elvárások összehangolását.
“A nőkben elképesztő erő van; tehetség, szorgalom, kreativitás, innovációs képesség és hatékonyság. Egy ideális világban ezt az erőt már gyerekkorunkban támogatná a környezetünk, hogy aztán az oktatási rendszerben szárba szökkenhessen és majd a munkaerőpiacon kivirágozhasson. A magyar nők valósága azonban sajnos más képet mutat; ha szerencsénk is van a családunkkal, a tanárainkkal, és gyerekkorunk végén még hiszünk magunkban, akkor legkésőbb munkába állva és a munka-magánélet egyensúlyát keresve szembesülünk a realitással - mondta D. Tóth Kriszta, a WMN alapítója, a Visa She's Next nagykövete.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Érdekes megállapítása a jelentésnek, hogy míg Magyarországon a vállalkozói létet a nők és a férfiak egyaránt inkább pozitívan ítélik meg, és magas társadalmi státuszt, valamint pozitív képet kapcsolnak hozzá, a magyarok közül ötből hárman úgy vélik, hogy nem használják ki a kínálkozó lehetőségeket, és ötből csak ketten gondolják, hogy mások innovatívnak látják őket. Ezeken a területeken a férfiak válaszai rendre nagyobb magabiztosságról árulkodnak. Kedvező eredmény, hogy a finanszírozáshoz való hozzáférése területén nincs jelentős különbség a nemek között.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








