Az elfogadás és egyúttal az igény is megnőtt az öngondoskodásra. Az ismeret és az elszántság sajnos azonban még hiányzik.

A nem túl kedvező gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét - közölte a K&H szerdán saját innovációs indexe alapján.
Tájékoztatásuk szerint hetedik féléve mérik a hazai közepes és nagyvállalati szektor innovációs aktivitását. A felmérés kezdete, 2021 eleje óta 31 és 28 pont között mozog az innovációs index, ami arra utal, hogy a magyarországi vállalatoknál az innováció az elmúlt három évben lényegében stagnált.
Az idei első félévben a vállalatok 65 százaléka vezetett be újításokat, ez az arány nem változott. A további innovációs tevékenységet folytató cégek aránya 63 százalékra nőtt a korábbi 60-ról. Ugyanakkor jóval kevesebb cég tervez például kutatás-fejlesztést, magas technológiai szintet képviselő gépek vagy szoftverek vásárlását, automatizálást a következő egy évben; míg korábban a vállalatok 47 százaléka tervezett ilyen újítást, 2024 első félévében csak 35 százalékuk készül erre.
A felmérés szerint a korábbi 61 százalékról 66-ra emelkedett a számítógép használata a munkavállalók körében, és 15 százalékról 19-re nőtt az informatikai képzést nyújtó cégek aránya. Több vállalatnál vesznek igénybe hordozható digitális eszközt, fél évvel korábban 56 százalék számolt be erről, míg most 59. A tavalyi 74 százalékról 76-ra nőtt azoknak a cégeknek az aránya, amelyeknél az alkalmazottak internetet is használnak munkájuk során. A növekedés féléves viszonylatban nem látványos, de 2021 első féléve óta 18, 20, illetve 27 százalékpontnyi emelkedés történt a számítógép, a hordozható digitális eszközök és az internet átlagos használata terén - emelte ki a pénzintézet.
A közleményben idézik Németh Balázst, a K&H innovációs igazgatóját, aki szerint a vállalatok újdonságokra való nyitottságát leginkább az motiválja, hogy javítsák hatékonyságukat, reagálóképességüket, magasabb szinten szolgálják ki ügyfeleiket, illetve javítsák termékeik vagy szolgáltatásaik minőségét. Az innovatív fejlesztéseket leginkább visszafogó erőnek azt látja, hogy a cégek egy része elégségesnek gondolja az eddig elvégzett újításokat, általában sem tartják eléggé innovatívnak saját ágazatukat, de ha mégis szeretnének ezzel foglalkozni, akkor gyakran küzdenek forráshiánnyal. Saját árbevételükhöz viszonyítva évek óta 10 százalék körüli részt fordítanak új megoldások bevezetésére, miközben jelentősen, 22 százalékról 16-ra esett vissza azoknak a cégeknek az aránya, amelyek pályázati támogatást nyertek valamilyen innovációra.
Az adatgyűjtés során 360 közepes és nagyvállalat innovációért felelős képviselőjét kérdezték meg telefonon, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot.
JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

Komoly változás élesedik a dohányboltokban: csak így lehetne majd vásárolni, sokan nem fognak örülni
A jövőben a terméktájékoztatás kizárólag tudományosan megalapozott tényeken alapulhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Lakáskampány 2025: ezekre a vagyontárgyakra ne felejtsd el kiterjeszteni a biztosításod
A melléképületeket, a hőszivattyút és a nagyobb üvegfelüteteket is érdemes fedezeti körbe vonni - hívta fel a figyelmet az Allianz Hungária.
-
Dürer Park: Exkluzív lakások a Városliget szomszédságában (x)
A Dürer Park a Városliget és a zuglói villanegyed határán épül, ötvözve a történelmi örökséget a modern építészeti megoldásokkal és a fenntarthatósággal.
-
MVM Edison: Hogyan segítheti egy nagyvállalat a B2B startupokat? (x)
Az első nagy ügyfél megszerzése kulcsfontosságú a startupok számára.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


