Az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, sokkal jobban szeretnek olyan termékeket, szolgáltatásokat megvásárolni, amiknek tudják a mögöttes tartalmát.

Nincs olyan szektor, amely ne szembesült volna problémákkal az elmúlt időszakban, de a kockázatitőke- és befektető cégeket sem kerülte el ez a hullám. Állandó változás alatt áll az, hogy hogyan döntenek a vállalatok arról, hogy milyen vállalkozásokat támogassanak. Éppen ezért, mielőtt belevágsz a nagy ötletbe, fontos pár dolgot tisztázni.
Aranykorukat élik a start-up-ok, a vállalatok, kisvállalkozások, ráadásul a különböző finanszírozási lehetőségeknek köszönhetően már a bankot is kihagyhatjuk az egyenletből. A közösségi finanszírozás Európában és Amerikában már virágzik, most pedig már Magyarországon is elérhető. A Brancs közösségi finanszírozási oldal ugyanis kifejezetten hazánkban indult, így már itt is elindíthatjuk a kampányunkat.
A vállalkozás indítás most rengeteg embert érdekel, hiszen gyakran egy-egy új ötlet képes egy egész iparágat felforgatni. 2021 első három negyedévében a globális kockázatitőke-finanszírozás több mint 450 milliárd dollárra nőtt - emelte ki az Entrepreneur magazin. Ez több mint 100 milliárd dolláros növekedést jelentett a 2020-as év azonos időszakához képest, a befektetési hullámból pedig az újonnan induló startupok is profitálnak, hiszen a korai fázisú finanszírozás 104%-kal nőtt 2020 és 2021 között.
Az induló vállalkozások számára a legjelentősebb változás az, hogy az alapítóknak mostanra elképesztő eszköztár áll rendelkezésükre, ha finanszírozásról van szó. Szolgáltatások, platformok segítenek összekapcsolni a befektetőket a vállalkozókkal, új ötletekkel. Emellett számos olyan rendezvény, esemény és közösség is létrejött, amelynek a célja a start-up alapítók segítése a finanszírozás megtalálásában. Mi az, ami igazán nagyot lendít a vállalkozásunkon? Meglepődnél, de szinte kéznél a megoldás.
Ne becsüld alá a közösségi médiát
Kezdő vállalkozóként fordulhatunk finanszírozók klasszikus kereséséhez, ahol felkutatjuk a befektetőket, elbeszélgetünk felük, és ezt a folyamatot ismételve kerítünk anyagi eszközöket vállalatunk beindítására. Működőképes ez is, de nem az egyetlen módja annak, hogy elinduljon a vállalkozásunk.
Az emberek szívesen támogatnak olyan vállalkozásokat, amelyek pozitív környezeti, vagy társadalmi hatást tudnak kifejteni, esetleg egy új, érdekes terméket jelenítenek meg. Miért ne fordulhatnál egyenesen a vevőkhöz, ha finanszírozásról van szó? A közösségi finanszírozás ugyanis pont azoknak való, akik most szeretnének berobbanni a köztudatba, és elindítani vállalkozásukat.
A médiajelenléttel pedig könnyen kiépíthetjük ezt. Ugyanis, amennyiben termékünk jelen van egy ilyen kampányban, és ezzel párhuzamosan erős a közösségi média jelenléte, ez sokban segítheti az indulásunkat. Korábban lapunknak Kövesdi Gábor, a Brancs közösségi finanszírozási oldal alapítója is elmondta, hogy egy sikeres kampány mögött aktív közösségi média használat áll. Ha a leendő vásárlóink látják, hogy milyenek vagyunk, milyen a termékünk, transzparensek vagyunk és elérhetőek, úgy szívesebben szállnak bele a vállalkozásunkba, ráadásul nagyobb körhöz is eljut a hírünk.
Az alapigazságok itt is működnek, a jó képek, jó videók mindig több látogatót vonzanak, a család és barátok által támogatott projektek pedig a bizalmat is megelőlegezik. Ami külföldön működik, az nálunk is működik, fontos tehát a projekt személyessége, valamint az első vásárlók is
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
- összegezte Kövesdi Gábor azt, hogy mitől válik sikeressé egy projekt a Brancson. Azonban voltak olyan vállalkozók is, akiknek nem sikerült jól a szereplésük, itt is vonható párhuzam, hiszen általában hasonló hibákat vétenek el a sikertelen projektek is.
A projekteknél fontos a transzparencia, a képek, a videók. A közösségi finanszírozású projekteknél a bizalmat kell elsősorban megteremteni, ezek a tartalmak ezt erősítik. Ha a terméknek, szolgáltatásnak nyitunk egy közösségi média oldalt, amivel posztolunk, akár egyszerűbb tartalmakat, könnyű követőket szerezni. Több projektgazda a szimpla posztok mellett ráadásul saját hirdetésekkel, landing oldalakkal és sajtómegjelenésekkel is építette a bizalmat terméke, szolgáltatása iránt, és aktív jelenléttel és érdekes tartalmakkal motiválta közönségét
- tette hozzá az ötletgazda. A közösségi média jelenlét mások szerint is kritikusan fontos, főleg ha kezdő vállalatról van szó. A Get Fully Funded is megosztott 4 tippet arról, hogy hogyan használhatod a közösségi médiát kezdő vállalkozóként azért, hogy közösségi finanszírozási kampányod befusson. Elsőnek, és legfontosabbnak azt jelölték meg, hogy ha vállalkozásunkkal közösségi finanszírozási kampányba kezdenék, mondjuk el a történetünket. Ezt követően folyamatosan frissítsünk, osztjunk meg híreket arról, hogy hogy áll a vállalkozás, a kampány, ezzel közelebb hozva a termékünket, szolgáltatásunkat a közönséghez.
Nagyon fontos, hogy a szolgáltatásunk, termékünk arculata, megjelenése, stílusa állandó legyen, csak úgy, mint a hangnem, ahogy kommunikálunk. Ezen felül pedig törekedjünk a folyamatos kapcsolattartásra támogatóinkkal, foglalkozzunk velük, figyeljük a javaslataikat, hiszen nélkülük nem jöhetne létre a mi vállalkozásunk sem. A közösségi média a legnagyobb lehetőség a közösségi finanszírozásban, hiszen gyors képet kaphatunk a termékről, a vállalkozás sikerességéről, és mindezt ingyen.

Semmit nem ér csak az ötlet: sok magyar így rontja el az esélyeit arra, hogy a saját főnöke lehessen
Sokakat vonz az, hogy a saját főnöke legyen, ráadásul többen éreztük már úgy, hogy olyan ötlettel rukkoltunk elő, ami tényleg felpörgetné a piacot.
Sokakat vonz az, hogy a saját főnöke legyen, ráadásul többen éreztük már úgy, hogy olyan ötlettel rukkoltunk elő, ami tényleg felpörgetné a piacot.
A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.
Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.
A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.
-
Jó, ha tudjuk: ezek az árulkodó jelek, ha csalók akarják megszerezni a pénzünket
Az OTP szakértője szerint a legprofibb próbálkozást is felismerhetjük néhány apróságról.
-
Több mint 30 ezer tonna élelmiszert mentettek meg a kidobástól
Öt év alatt az élelmiszer-felesleg közel felét hasznosította a Tesco.
-
Fellendült a tőkebevonás a cégeknél
Túlélés, beruházás, felvásárlás – a Hiventures tőkével támogatja.
- Zelenszkij: a hadköteles korú férfiak maradjanak otthon és harcoljanak Ukrajnáért
- Pánik az Ikeában: rájuk akarták zárni az ajtót a Covid miatt – videó
- Nem fogják befejezni a megkezdett brazil-argentin Covid-rangadót
- Elhunyt a Trója rendezője
- Covidos Joe Biden felesége
- PSZ: az általános iskolákban már minden ötödik tanárnak nincs pedagógus végzettsége
Portfolio Future of Finance 2022
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Private Health Forum 2022


