A Ben & Jerry's új vállalatirányítási szabályokat vezetett be, amelyek kilencéves időkorlátot szabnak az igazgatótanácsi tagságra.
Így tarolta le Magyarországot a Decathlon: a többiek labdába sem rúgnak, a Hervis nagyon szenved
Miközben a Decatlhon évek óta stabilan nyereséges Magyarországon, addig a Hervisre igencsak rájár a rúd, a veszteségük 2023-ra jócskán 2 milliárd forint fölé duzzadt. A nagy vetélytárs Decatlhon viszont a bevételek csökkenésével is majdnem ugyanolyan profitrátát tudott felmutatni tavaly, mint az azt megelőző évben. Úgyhogy a magyarországi sportláncok csatája igencsak egyoldalú képet mutat, és trónfosztáson az Intersport, a Sportsdirect sem gondolkodhat.
Igencsak egyoldalúra sikeredett a nagy hazai sportláncok vetélkedése a legutóbbi üzleti évben. A Decatlhon utcahosszal a vetélytársak előtt úgy, hogy a többiek még csak nyereséget sem tudtak termelni. A legfrissebb beszámolókból az látszik, hogy az elmúlt év gazdasági nehézségei ezen a szektoron is kemény nyomot hagytak, mégis akadt olyan szereplő, aki ezt azért tudta abszolválni.
Felemás képet mutatnak a sportláncok
Listánkat az Intersporttal kezdjük, az ő bevallásukban (2022. október 01. - 2023. szeptember 30.) ugyanis az értékesítés nettó árbevételenél egy nagy nulla szerepel, ám az üzemi tevékenységük eredménye – 5 millió forint volt, az azt megelőző időszak 80 millió forintjához képest. Az adózott eredményük is negatív lett 7,3 milliós veszteséget könyvelhettek el, pedig az előző évben 85 milliós pluszban zártak.
Léptékében nagyobb, de nem sokkal jobban volt sikeres a 2023-as évében a Hervis sem. A Spar Ausztria tulajdonában lévő cég 2022-ben 18,4 milliárdos nettó árbevételt ért el 2022-ben, ez apadt 16,3 milliárdra 2023-ban. Az sem számított jó előjelnek az esetükben hogy fő tevékenységük, azaz a sportszerek, sportruhák eladása brutálisan veszteségessé vált 2023-ra. 2022-ben az üzemi tevékenységük eredménye -913 millió forintra rúgott, ami 2023-ra több mint 2 milliárd forintra duzzadt.
Nem meglepő, hogy az adózott eredmények ezek után meglehetősen csúnya képet mutatnak. A 2022-es 843 millió forintos adózás utáni veszteségük ugyanis 2023-ra majdnem 2,5 milliárdos veszteséggé duzzadt. Úgyhogy csakúgy, mint a Spar Magyarország, ők is meglehetősen veszteségesen működtek tavaly, ráadásul a veszteséges működés immáron két éve tart.
Egészen más azonban a helyzet a Decatlhonnál, ami több mint 1000 embert foglalkoztatott 2023-ban. A cégnél bár némileg csökkent a belföldi értékesítésük nettó árbevétele: 81,3 milliárd forintról 80 milliárdra, mégis meg tudták őrizni nyereségességüket. Ez nagyban annak is köszönhető, hogy az üzemi tevékenységük eredménye jócskán kilőtt, a 2022-es 3,7 milliárd forintról 2023-ra 6,9 milliárdra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindez a nap végén azt jelentette, hogy bá 1,5 százalékkal csökkent, de így is 2023-ban több mint 3,7 milliárd forintos nyereséget számolhatott el a vállalat. Ezzel pedig egyértelműen Magyarország legsikeresebb sportláncának számít. Ami az elmúlt években stabilan termel profitot.
Felsorolásunkban helye lenne még a SportsDirectnek is, ám őket most azért nem vettük górcső alá mert az ő bevallásuk fordulója szeptember végén esedékes. Így a legutolsó adataik szerint 2022 májustól 2023 április végig vannak meg a beszámolóik. Ezek alapján azt mondhatjuk, hogy egy 8,5 milliárd forintos nettó árbevétellel rendelkező cégről van szó, aminek az adózott eredménye, ha nem is túl magas, de évek óta pozitívba van. A fenti időszakban 232,5 millió forint volt, míg az azt megelőzőben 183,5 millió forint volt.
A sportláncok csatáján túl
Az üzleti évek lezárásakor a Pénzcentrumon rendre beszámolunk, hogy különböző szektorok szereplői között hányadán is éppen az aktuális verseny. Nem is olyan régen azt mutattuk be, hogyan feszül egymásnak itthon a Pepco és a KiK, de írtunk az Obi abszolút magyarországi elsőségéről is a barkácsversenyben. Ezeken felül bemutattuk azt is, mennyire nagyon veszteséges a Spar itthoni működése, miközben a Penny igazán nagyot ment az elmúlt időszakban.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








