Miközben általánosságban éves, és havi alapon is elég fékezett inflációról lehet beszámolni Magyarországon, addig azért bőven akadtak olyan termékek, amik jócskán megdrágultak.
A nagy kereskedelmi láncok a törvényi szigor ellenére is megtalálják a módját, hogy különböző jogcímeken többletbevételre tegyenek szert a beszállítóiktól. Akár háromszázezer forintba is kerülhet például, ha valaki a termékével be akar kerülni az akciós újságba - írja a Magyar Nemzet.
A lap egy, a Gazdasági Versenyhivatal által megrendelt felmérésre hivatkozva azt írja, hogy az utóbbi években a beszállítók érdekében bevezetett szigorítások valamelyest javítottak helyzetükön, teljes körű védelmet azonban nem nyújtanak számukra.
A láncoknál ugyanis rövid idő alatt kialakultak azok a technikák, amelyekkel lényegében meg tudják kerülni a korlátokat. A korábbi belistázási díjból (amelyet azért fizetett a beszállító, hogy terméke bekerülhessen a lánc kínálatába) így lett terméktesztelési vagy kipróbálási díj. Nem ritka, hogy a lánc nem elégszik meg a nemzetközileg is elfogadott tanúsítványokkal, ragaszkodik saját minőség-ellenőrzési rendszeréhez, melynek költségeit szintén a beszállítókkal fizetteti ki. Ennek évi költsége akár több százezer forintra is rúghat beszállítónként.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
A legkisebbek számára is érthetővé és elérhetővé tenné a tudományt a korábban a NASA-ban is dolgozó Hargitai Henrik bolygó- és felszínalaktan-kutató.
72 csapat regisztrált arra a befektetői pitch versenyre, amelynek döntőjét augusztus 3-án rendezik Budapesten a IV. Mindset Meetup keretében.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.