A válság bizony a világ luxusmárkáit sem hagyja érintetlenül: a legnagyobb cégek, a Louis Vuitton-tól kezdve a BMW-ig egyaránt hónapok óta tartó forgalomcsökkenéssel szembesülnek. Talán új termékekben, mondjuk ketchup-ban, vagy majonézben kellene gondolkodniuk? Egy friss tanulmány szerint igen.
A Journal of Consumer Psychology egyik tanulmánya szerint a vásárlók gyakran vakon bíznak a luxus-, vagy csak luxusnak hitt márkákban, így ha egy jól ismert cég az eredeti termékével még köszönőviszonyban sem lévő portékával rukkol elő, a siker szinte biztosan borítékolható.
A fogyasztókban ugyanis egy olyan márka, mint mondjuk a Cartier erős pozitív érzést vált ki, amelyik érzést könnyen át lehet ültetni egyéb termékekre, mondjuk bútorra, sajtra, vagy akár ketchupra is.
A Houstoni Egyetem marketing tanszékének professzorai több kísérlet során is bizonyítékot kerestek az állításra, méghozzá sikerrel. Az egyik kísérlet alkalmával egy, a kísérleti alanyok előtt ismeretlen, Prince márkájú spagetti-szósz reklámját mutatták be, méghozzá kétféle változatban. Az egyik csoport számára a reklám luxus-márkaként állította be a terméket, a másik változat olcsó, gazdaságos jelzőt használt.
Mindkét csoport kedvezően fogadta a terméket, azonban arra a kérdésre, hogy mit szólnának, ha a Prince hat másik termékkel - ketchuppal, borral, sajttal, asztalterítővel, edénykészlettel és mosogatószerrel - is előrukkolna, erősen eltérő válaszok érkeztek a két csoport tagjaitól. Míg a "luxus-spagetti" reklámot végignéző csoport azt állította, hogy ezeket a termékeket is kipróbálná, addig a másik társaság nem volt annyira nyitott a többi termékfajta iránt.
A második kísérlet annyiban különbözött az előzőtől, hogy itt a terméket ki is próbálhatták az alanyok: mindkét csoport ihatott a mangó lassiból, de az egyikük abban a hitben tette ezt, hogy az egy luxusmárka terméke, míg a másik olcsónak hitte. Ezek után itt is ugyanazt a kérdést tették fel: mit szólnának, ha az adott márka egyéb termékeket is gyártana, amire a válaszok is pont ugyanúgy hangzottak, mint a korábbi kísérletnél
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hogy mire érdemes következtetniük ebből a luxusmárkákat gyártó vállalatoknak? A tanulmány készítői szerint a mostani válság miatt nem árt szélesíteni termékportfoliójukat, méghozzá olyan, kisebb értéket képviselő portékákkal, amiket a szűk pénztárcájú, de márkahű vásárlók is megengedhetnek maguknak.
Egy autóra például most keveseknek futja, de mondjuk 10 dollárt még viszonylak sokan hajlandóak lennének elkölteni egy flakon BMW-ketchupra. Vagy ha a Guccinál nem csak százezrekbe kerülő szandálok, hanem flip-flop is kapható lenne, sokan már csak a vásárlás öröméért, vagy a márka iránti rajongásukért is megvennék a terméket, anélkül, hogy lelkiismeret furdalást éreznének.
Persze a palettabővítésnek is megvan a veszélye, amit a legjobban talán a Pierre Cardin esete példáz: 1988-ban több mint 800 termékfajtával jelent meg a világ 94 országában, ennek ellenére a profitja csökkent. Mivel a Cardin neve egyre több, egymással semmiféle összefüggést nem mutató terméken megjelent, a márka luxus státusza szinte teljesen elveszett.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Alacsonyabb árak jönnek a nyugdíjasoknak több Lidl-terméknél is
A vevőknek igazolniuk kell az életkorukat is: mutatjuk a részleteket.
- A héten is támad a NAV, számos helyszínen lesz speciális ellenőrzés, itt a lista
- Dejan Sztankovics megmagyarázta a Fradi meghökkentő döntetlenét
- Szijjártó Péter: Magyarország elítéli a vallásukat gyakorló Fülöp-szigeteki katolikusokat ért támadást
- A tudósok végre rájöttek, hogy mitől viszketünk
- Kutatás: a magyarok többsége szerint több női vezető kell, de nem kvóták árán
- Ürge-Vorsatz Diána: mi is felelősek vagyunk az Amazonas fáinak kivágásáért
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


