Bár a hazai vállalkozásoknál még mindig a készpénzműveletek dominálnak, a kereskedelmi bankok bizakodóak a céges kártyák kilátásait illetően. A vállalati bankkártyák száma öt év alatt 147 ezerről 429 ezerre nőtt, a készpénzes fizetés limitálása idén a kártyahasználat további terjedését idézheti elő - írja a Világgazdaság.
Meglehetősen gyors ütemben növekedett az elmúlt években a vállalati bankkártya-piac, így az eddig kissé alulreprezentált céges plasztikok aránya emelkedett a kibocsátott kártyákon belül. A hazai kereskedelmi bankok szerint a tendencia 2008-ban tovább folytatódott, egyes pénzintézetek az aktív kártyák számának, mások a tranzakciók összes forgalmának a növekedéséről számoltak be.
Tudatos kártyahasználatra utal, hogy a vásárlási tranzakciók száma ötször olyan gyorsan növekedett, mint készpénzfelvételeké. A jegybank adatai szerint a forgalomban lévő kártyák alig öt százaléka tartozik vállalkozásokhoz, a 2007-es megtorpanás után pedig ráfér a bővülés a piacra.
A kilátásokat illetően a bankok a 250 ezer forint feletti számlakiegyenlítések kötelező láthatóvá tételétől is sokat remélnek, ez az intézkedés a forgalom mellett az aktív kártyák számát is növelheti.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








