Magyarország még 3 évvel meghosszabbítaná a külföldiekre vonatkozó, 2011-ben lejáró, hét éves termőföld-vásárlási moratóriumot - értesült a Világgazdaság.
Gőgös Zoltán, az FVM államtitkára kötelességének nevezte, hogy megpróbálja elérni a határidőmódosítást, melyre a csatlakozási megállapodás elvi lehetőséget nyújt. Magyarország már tájékoztatta is az illetékes uniós testületet erről. Ha a javaslatra rábólintanak, úgy még 2014-ig nem vehetnének külföldiek magyar termőföldeket.
Az államtitkár szerint a 3 éves hosszabbítást az indokolhatja, hogy az unió 2014-ben új támogatási rendszerre tér át, így a földmoratórium lejártát is érdemes lenne ehhez igazítani. Emellett 5-10-szeres a különbség a hazai és az uniós hektáronkénti földárak között, és jelentős a differencia a szabályozás korábbi liberalizálásával lehetőséget nyújtana a spekulációs földszerzésekre.
A benyújtott kérelemről az Európai Bizottság saját álláspontot alakít ki, melyet csak minősített többséggel lehet felülbírálni. Szakértők szerint nem valószínű, hogy az EB egyetértene a hosszabbítással, mivel a bizottság épp a közelmúltban javasolta a tagállamoknak, hogy azok tegyenek olyan lépéseket, melyek a mostani vásárlási korlátozások enyhítéséhez vezetnek.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








