Az európai időjárási mintázat jelentős átalakulás előtt áll, ami a Kárpát-medencében is éreztetheti hatását a következő napokban.
"Egy ilyen válsághelyzetben is az együtt sírunk, együtt nevetünk elv érvényesül, mindenkinek megértően kell az új és kihívásokkal teli helyzethez hozzáállnia és áldozatokat vállalnia a közös túlélés érdekében" - mondta el Jávorkai Péter turisztikai szakértő a belföldi turizmus helyzetéről. A költségcsökkentés, és az állami támogatás csak néhány hónapra elég a fennamaradáshoz. A túlélés akkor lehetséges, ha megbirkózunk a járvánnyal, és az emberek újra megbíznak abban, hogy veszélytelenül utazhatnak.
"A járványhelyzet következtében egészen biztosan vége egy időre a dinamikus nemzetközi légiutas-, turistaszám- és bevételnövekedésnek. Általánosan megcsappant a bizalom abban az értelemben, hogy hová mehetek, ahol nem kerül veszélybe az egészségem, és nagy eséllyel kevesen leszünk. De a járvánnyal együtt minden bizonnyal csökken az elkölthető megtakarítás is." - mondta Jávorkai Péter a Travelhood Kft. társalapító-ügyvezetője a Magyar Hírlapnak, és kitért rá, hogy a kormányzati korlátozások hosszú távon várható fennmaradása is bizonytalanságot szül, ez pedig az utazási kedv megcsappanását is eredményezi.
Azt még nem lehet tudni, mikor kezdődik az idei szezon. A szakember szerint kérdéses, lesz-e az embereknek szabadideje, és anyagi forrása az utazáshoz egyálalán. Ráadásul annak akinek a pénze és ideje is engedi majd az utazást, a választási lehetőségei jelentősen beszűkülne: célállomások, járatok, foglalható utak, csomagok kínálata.
- mondta a szakember. "Az utazásszervezőknél a közben bezárt vagy otthonról működtetett irodákban, jelentősen csökkentett munkaerővel lázas szervezőmunka folyik, hogy mely járatokat, utakat, célállomásokat tudják önállóan vagy másokkal összevonva megtartani. Addig is azonban, amíg tart a jelenlegi bizonytalanság a szabad mozgást és utazást érintő korlátozások révén világszerte, addig nagyon nehéz kockázatot vállalva szerződéseket kötni és a véglegesen kínálható árualapot is elérhetővé tenni, nem beszélve az utazási irodákat egyelőre elég hátrányosan érintő visszafizetési kötelezettséggel kapcsolatos szabályozásról, vagy éppen a légitársaságok kedvezőtlen pénzvisszafizetési hozzáállásáról" - ismertette.
Jávorkai Péter szerint mindenki a szabályok változását várja, a szakmai szervezetek soha nem látott összefogással küzdenek a tagjaik üzletmenetének életben maradását segítő állami támogatásokért. A közelmúltban indult, közösségi utazásközvetítő startup vállalkozásuk, a Travelhood foglalásai is lenullázódtak, de rugalmas munkaerő-szervezéssel, a szolgáltatásaik újrafazonírozásával, a tevékenységünk néhány hónapja alatt gyűjtött értékes felhasználói tapasztalatok alapján történő IT-fejlesztéssel próbálnak az egyszer majd elinduló piacra megerősödve kikerülni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








