2019. július 19. péntek Emília

Lezárás Ferihegyen: nem csak az utasoknak fájhat a feje


Az eddiginél lényegesen korszerűbb és megbízhatóbb műszeres leszállító berendezést kap a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. futópályája a 13L pályavégen is - emiatt két hónapra le kellett zárni a futópályát. A több mint egymilliárd forintos fejlesztés miatt várhatóan június közepéig tart az egypályás üzem, vagyis a nagy nyári csúcsforgalom idején már ismét két futópályával üzemelhet a budapesti légikikötő.

Az új műszeres leszállító berendezés (ILS, vagyis Instrument Landing System) a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak is megfelel majd, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látótávolság mellett is lehet fogadni és indítani a repülőgépeket, akár sűrű ködben, esőben, havazásban vagy sötétben. Ennek alapján a budapesti repülőtér is teljesíti az ún. CAT IIIB műszeres megközelítésre vonatkozó nemzetközi előírásokat, amelyek alapján a fenti paraméterek szerint érkezhetnek és indulhatnak a repülőgépek Budapestről - vagyis még biztonságosabb lesz a repülés.

Az új rendszer telepítéséhez és beüzemeléséhez kb. nyolchetes pályazárra van szükség a II. futópályán. Ez alatt az idő alatt nemcsak az új berendezést építik ki, hanem elvégeznek egy sor olyan karbantartási és javítási munkát, amit csak pályazár mellett lehet megvalósítani. Így egyebek mellett kicserélik a futópálya betonjába és szélére épített pályafényeket, kijavítják a beton apróbb hibáit, befejezik a dilatációs hézagokat kitöltő anyag cseréjét korszerűbb műgyanta alapúra, kicserélnek 121 vízelvezető betonaknát a pálya mellett és az elektromos kábeleket is felújítják. A felújítás teljes költsége eléri az 1,3 milliárd forintot, ami kicsivel több, mint 4 millió euró.

"Minden tőlünk telhetőt elkövetünk annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban és a legjobb minőségben végezzük el a műszeres leszállító rendszer telepítését, összhangban az Európai Repülősbiztonsági Ügynökség (EASA) és a magyar légiforgalmi és repülőtéri hatóság előírásaival - jegyezte meg Eiszrich László, a Budapest Airport Műszaki Központjának vezetője. A műszaki igazgató hozzátette: "A munkák elvégzését követően még biztonságosabb lesz a repülési üzem Budapesten, hiszen a 2015-ben megkezdett fejlesztési program lezárását követően a budapesti légikikötő valamennyi megközelítési iránya a legmodernebb műszeres leszállító rendszerrel rendelkezik majd."

A II. futópálya zárása miatt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren két hónapig csak a 3 kilométer hosszú I. futópálya lesz használatban. Mindez nem okoz változást a budapesti kerületek feletti forgalomban, Vecsés városa felett viszont átmenetileg megnő a légiforgalom. A Budapest Airport erről már korábban előzetesen tájékoztatta Vecsés város lakosságát is, akiknek ezúton is köszöni a türelmet és a megértést.

Jól jönne 5 millió forint?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: 5 millió forintos hitelösszeget, és 72 hónapos futamidőt adtunk meg, ezen kívül bepipáltuk "250 000 Ft feletti havi nettó jövedelem", illetve a "Jövedelmem a kiválasztott bankba utalnám" opciókat. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legolcsóbb konstrukciót, havi 86 426 forintos törlesztővel a K&H Bank (THM 7,97 %) nyújtja; de nem sokkal marad el ettől a Budapest Bank (87 194 Ft/hó; THM 7,90%) ajánlata sem. Némileg lemaradva követi őket az CIB (87 368 Ft/hó; THM 8,17 %) ajánlata, de érdemes megnézni az Erste és az OTP Bank ajánlatát is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

A javuló számok sem mentenek meg minket: sosem lesz már 10 millió magyar
A régióban még viszonylag jól állunk, de Szlovénia az abszolút első.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS