A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Így jusson el a gyerek az iskolába! Újabb buszjáratot szüntettek meg, senki nem gondol a diákokra
Délegyháza önkormányzata kénytelen volt megszüntetni az iskolabusz-szolgáltatást, miután a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ váratlanul megvonta a támogatást. A 2012 óta működő járat sok gyermek számára biztosított biztonságos közlekedést az iskolába és haza, különösen a zord időjárási körülmények között -számolt be a 24.hu.
A Délegyházi Hunyadi János Általános Iskola igazgatója augusztus közepén tájékoztatta a szülőket a szolgáltatás megszűnéséről, ami jelentős nehézségeket okozott a családoknak. A tankerület indoklása szerint a forrásokat más, kötelező feladatok ellátására kell fordítaniuk, az önkormányzat pedig nem képes önerőből fenntartani a járatot.
A település földrajzi adottságai miatt a döntés különösen érzékenyen érintette a lakosságot. Délegyháza tavakkal körülvett területe miatt a gyalogos és kerékpáros közlekedés jelentős kerülőkkel jár. Az iskola megközelítése gyalogosan akár 40-50 percet is igénybe vehet, ami napi másfél órás utazást jelent sok diák számára.
Riebl Antal polgármester kiemelte, hogy az iskolabusz bevezetésének fő oka a hátrányos helyzetű gyermekek segítése volt, akik korábban mostoha körülmények között közlekedtek. A szolgáltatás megszűnése most újra nehéz helyzetbe hozza ezeket a családokat.
A tankerület tájékoztatása szerint korábban évente felülvizsgálták a támogatást, de most már nem tudják vállalni a költségeket. Az önkormányzat szerint 2023-ban a tankerület négymillió forinttal járult hozzá a körülbelül 20 millió forintos éves költséghez.
A helyzet megoldására a szülők felajánlották anyagi támogatásukat, azonban az új ajánlatok szerint a szolgáltatás újraindítása évi 35 millió forintba kerülne, ami meghaladja a közösség lehetőségeit.
A tankerület jelezte, hogy egyeztetést kezdeményezett a Volánbusz Zrt.-vel a probléma megoldása érdekében. Azonban a Volánbusz sajtóosztálya arról tájékoztatta a 24.hu-t, hogy "társaságunkhoz a levelében említett ügyben nem érkezett megkeresés."
Az eset nem egyedülálló, más településeken is megszűntek hasonló szolgáltatások. A helyzet megoldása egyelőre várat magára, miközben a családok és az önkormányzat is keresi a lehetséges alternatívákat a gyermekek biztonságos iskolába jutásának biztosítására. Cikkünkben mi is megvizsgáltuk, hogy hogyan alakul az ország személygépkocsi állománya településenként. E mellé pedig hogyan társul a leépülőben lévő vidéki közlekedés és ezáltal milyen lehetőségektől esnek el a fiatalok és a munkát vállalni akarók.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Frissítés! Cikkünk megjelenése után a Belügyminisztérium az alábbi közleményt adta ki:
A délegyházi iskolabusz szolgáltatás megszűnéséről nem a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ, hanem a település önkormányzata döntött. A helyi közlekedés szervezése - ide értve, hogy a tanulók eljuthassanak az iskolákba - önkormányzati feladat. Délegyháza esetében a tankerületi központ 2019 és 2024 között az önkormányzat kérésére ugyan átvállalta a szolgáltatás költségeinek 20%-át, azonban ennek további folyósításához a költségvetési felügyelő nem járult hozzá, mert a szolgáltatás biztosítása nem a tankerület, hanem az önkormányzat feladata.
Címlapkép forrása: MTI/Czeglédi Zsolt
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








