Az M7-es autópályán zajló felújítások miatt több benzinkút is zárva tart, tehát érdemes áttervezni a tankolást.
Drámaian emelkedtek az üzemanyag árak az elmúlt időszakban, az áremelkedés pedig novemberben sem áll meg. A járványhelyzet és a turisták elmaradása után, most az elszabadult üzemanyagárakkal kell megbírkózniuk a taxisoknak, akik közül szintén sokan pályát váltottak. Egy frissen alakult taxis érdekvédő társaság emeltetné a fix tarifákat, mert a mostani árak mellett egyre nehezebben tudnak kijönni.
Az utóbbi hónapokban ismét élénkült a kereslet a taxi-szolgáltatásra, annak ellenére, hogy a turizmus még csak éledezik, a 8 évvel ezelőtti fix tarifa bevezetése pedig biztonságot nyújt az utasoknak, amit a fuvarszámok is bizonyítanak. Azonban a növekvő üzemanyagárak mégjobban felforgathatják ezt az ágazatot.
Mivel rendszeresen szükséges a munkaeszközeinket tankolni, ezért komoly mértékben megérezzük az üzemanyagárak folyamatos és egyre aggasztóbb emelését, amit jelenleg nem tudunk az utasainkra semmilyen formában átterhelni. Sem az utasoknak, sem a vállalkozóknak nem lenne jó a szabad ár bevezetése, hiszen ez hatalmas felforduláshoz vezetne a taxik áralkalmazásánál Budapesten.
- mondta lapunk megkeresésére Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke, aki kiemelte, kezdeményezni kell a hatósági ár korrekcióját, amire legutóbb 2018-ban került sor.
Az üzemanyagárak aggasztó növekedése mellett a koronavírus járvány is megviselte a taxis ágazatot, sokan hagyták el a pályát megbízhatóbb megélhetésért. Magyarországon 2019-ben több, mint tízezer vállalkozás rendelkezett tevékenységi engedéllyel, ebből hétezren a fővárosban dolgoztak. Jelenleg hétezren rendelkeznek engedéllyel, Budapesten közel ötezren dolgoznak, tehát kijelenthető, hogy egyharmadával csökkent a taxisok létszáma.
A hosszúra nyúlt járványhelyzet miatt komoly mértékben csökkent a szolgáltatók száma. Sokan elmentek nyugdíjba, de a többségük keresett, és talált is olyan munkát, ami kiszámíthatóbb bért és megélhetést nyújthat számukra. Egy taxis vállakozás fenntartása komoly beruházást, és folyamatos költséget jelent a vállalkozóknak, amit egyre nehezebb kitermelni, emiatt már nem a legnépszerűbb a közlekedési szolgáltatások körében.
- tette hozzá Metál Zoltán.
Nincs megállás, egyre drágább az üzemanyag
Folyamatosan emelkednek az üzemanyag árak. Novemberben a 95-ös benzin 473, a gázolaj 492, a keverék 513 forint/ liter. Egyedül az LPG autógáz ára csökkent valamennyivel, ugyanis novemberhez képest jelenleg ez 271 forint/liter.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az üzemanyagárak emelkedése mellett a taxisoknak a többi költség emelkedésével is folyamatosan számolniuk kell. A pandémia alatt kialakult helyzetre, valamint a taxi társaságok irreálisan magas tagdíjaira reagálva megalakult a Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesülete, amelynek nem csak a tagdíjak csökkentése a célja, de más, taxis érdekképviseleti ügy mellett is kiállnak.
A fix tarifával kapcsolatban az illetékesek azt ígérték, hogy évente fogják felülvizsgálnia hatósági árat, utoljára 280,-Ft/km-ről 300,-Ft/km-ra kb. 3-4 éve volt emelés, azonban az üzemanyag ára folyamatosan növekszik. Jelenleg szeretnénk a kamara, és a városvezetés felé is egy kérvényt benyújtani, hogy valamilyen áremelést tudjunk eszközölni. Szeretnénk hangot adni az elégedetlenségünknek.
- mondta lapunk megkeresésére Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesületének elnöke, Pfeiffer Péter, aki hozzátette, hogy míg az üzemanyag az egyik legnagyobb kiadás, addig más, járulékos költségei is vannak a taxizásnak, amelyek szintén folyamatosan emelkednek.
A mi javaslatunk egy két lépcsős emelés lenne. Szeretnénk, hogy az utasokat se érintse nagymértékben az emelés, azonban fontos lenne az árakat változtatni. Első körben egy kisebb méretű emelést szeretnénk, majd amire szintén nagy szükség van, később még egy nagyobb emelés követné ezt. A mostani tarifák mellett nagyon nehéz taxizni, ráadásul rengetegen elhagyták a pályát, mintegy 1/3-a hiányzik a taxisoknak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben
- Egy kilencéves fiú nyerte a sikító Európa-bajnokságot – videó
- Számít Balogh Botondra a Parma
- Függőny: aláírták az Operaház új kollektív szerződését
- Titokzatos nagy vásárlás előtt az OTP
- Több száz világháborús bombát találtak a régi athéni repülőtér alatt