Az Nvidia szerdán teszi közzé negyedéves gyorsjelentését, amely meghatározó lehet a globális tőzsdék számára.
A 2010-ben vásárolt éves e-matricák érvényességi ideje január 31-én, hétfőn éjfélkor lejár. Az idei esztendőre szóló úthasználati jogosultságot a díjrendelet tavaly év végén életbe léptetett módosításának megfelelően magasabb árakon lehet beszerezni - tájékoztat az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat igénybevételéhez szükséges éves e-matricák érvényességi ideje - a korábbi évek gyakorlatának megfelelően - a tárgyévet követő január 31-ig tart. A 2010-ben vásárolt éves jogosultságok tehát 2011. január 31-éig, azaz jövő hét kedd éjfélig érvényesek. Az érvényességi időszak január 31-ig történő kiterjesztése azt a célt szolgálja, hogy az úthasználóknak elegendő idejük legyen az új e-matricák megvásárlására.
Fontos tudnivaló, hogy az öt éve változatlan úthasználati díjak 2011. január elsejével átlagosan 8,7 százalékkal emelkedtek. Az éves e-matricák 2011-ben az alábbi árakon szerezhetők be.
D1 40 000 Ft
D2 115 000 Ft
D3 172 000 Ft
D4 215 000 Ft
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 2010-es eladási adataiból kiderül, hogy az autósok összesen mintegy 236 187 darab éves e-matricát vásároltak a társaság ügyfélszolgálatain és a viszonteladói hálózatának pontjain, ami 1%-os emelkedésnek számít a 2009-es esztendőhöz képest. De nem csupán az éves e-matrica értékesítési mutatója haladja meg az előző évben mért szintet: ez majdhogynem az összes kategóriáról elmondható. Fontos kiemelni azonban, hogy az eladási darabszámok növekvő trendjével ellentétben a realizált árbevétel szempontjából ez a folyamat - különösen a nettó számítás szerint - még nem váltott egyértelműen előjelet, és lényegében a 2009 es szinten stagnál. Ennek oka részben az, hogy 2009 júliusától az addigi 20-ról 25 százalékra nőtt az úthasználati jogosultságok árának ÁFA tartalma.
Európa vezető autógyártója, a német Continental elnöke úgy véli, hogy ha folytatódik a nyersgumi drágulása, akkor elkerülhetetlen az autógumik árának 7-8 százalékos emelése.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kaucsuk jelenleg 5,70 dollárba kerül kilogrammonként a nemzetközi árutőzsdéken, ami többéves csúcsot jelent. Nem elég, hogy a nyersanyag ára tavaly már eleve a duplájára nőtt az egy évvel korábbihoz képest, már az idei év eddig eltelt időszakában is 15 százalékkal emelkedett az ár. Elemzők rámutattak: ezt a növekedést az abroncsgyártók nem fogják"lenyelni", miután az abroncsok nyersanyagköltségének nagyjából 40 százalékát teszi ki a kaucsuk, az árra vetítve 12 százalékát.
2010-ben a járművezetők tehát összességében mintegy 3 százalékkal több e-matricát vásároltak a megelőző év hasonló időszakával összehasonlítva, míg a bevételi oldalon csak kis mértékű, alig két százalékos növekedés mutatkozik. Ez a 2009-es 50,05 milliárd forinttal szemben 2010-ben 50,85 milliárd forintos bruttó összeget jelent (a nettó számítás szerint viszont egy százalékos csökkenés mutatkozik).
A legszembetűnőbb növekedés a teherjárművek számára érvényes 1 napos (D2, D3, D4) e-matricák forgalmában tapasztalható, ebből a típusból ugyanis 7 százalékkal vásároltak többet 2009-hez képest. A meredeken emelkedő trend hátterében valószínűleg az áll, hogy a válság leginkább ezekben a kategóriákban éreztette hatását, ezért a 2009-es mélyponthoz képest tavaly láthatólag újra növekedési pályára álló teherfuvarozás ezzel a forgalomélénküléssel is ilyen arányú növekedést produkált. Az előzőekhez viszonyítva az egyéb kategóriákban csak egy-két százalékos pozitív elmozdulás figyelhető meg, ez alól egyedül a havi e matricák eladási darabszáma képez kivételt: ennél a típusnál ugyanis elhanyagolható, 1 százalékos forgalom-visszaesés mutatkozik.
Érdemes kiemelni, hogy a vonatkozó jogszabályi előírások szerint a díjköteles autópálya-szakaszokat csak érvényes e matricával lehet igénybe venni, tehát azt már a pályára való felhajtás előtt meg kell vásárolni. Az úthasználati jogosultságot az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálati irodáin, viszonteladó partnerein keresztül, az Interneten vagy mobiltelefon segítségével lehet szerezni. Fontos információ, hogy az e-matricát személyesen vásárlók az aláírásukkal, az SMS-ben vásárlók pedig a válaszüzenetükkel igazolják az adatok (rendszám, díjkategória, érvényesség kezdete) hitelességét, ezért hitelesítés előtt fontos ezeket alaposan leellenőrizni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








