A Temu és a Shein jelentősen megemelte árait az új vámok bevezetése előtt, ami május 2-től lép életbe az Egyesült Államokban.

A magyarok közel fele tervezi, hogy a gazdasági kihívások miatt kevesebbet vásárol Black Friday alkalmával és az ünnepi szezonban, azonban 75%-uk továbbra is jó ajánlatokra vadászik, amelyek fő motivációi közé tartoznak a nehezen elérhető termékek kedvezményes áron történő vásárlása, valamint a karácsonyi ajándékok.
Figyelmeztetést adtak ki a vásárlási csalások kockázatáról a magyar vásárlók számára ebben a vásárlási szezonban. Ma, november 11-én van a Singles’ Day (Szinglik napja). Ez a nem hivatalos ünnep Kínából indult, és az egyedülállók számára a szórakozás és a kényeztetés céljából tartják. Ez mára az egyik legnagyobb vásárlási eseménnyé vált világszerte, amely eléri a Black Friday szintjét eladásokban. Magyarországon is egyre népszerűbb, mivel hazai és nemzetközi márkák kihasználják ezt az alkalmat, hogy korai ünnepi ajánlatokkal vonzzák a vásárlókat. Bár nem olyan elterjedt, mint a fekete péntek, egyre jelentősebb dátummá válik az online vásárlási akciók szempontjából.
Az év egyik legjobban várt vásárlási eseménye, a Black Friday is közeleg, és a Revolut célja, hogy a biztonságos vásárláshoz szükséges ismeretekkel és eszközökkel biztosítsa a fogyasztókat. Az óriási kedvezményekkel fémjelzett esemény az Egyesült Államokban indult, és a Hálaadás (Thanksgiving) utáni napon tartják. Magyarországon általában ugyanezen a napon zajlik az esemény - idén november 29-én.
A Dynata által a magyar lakosság reprezentatív mintáján, 1000 fő körében végzett legutóbbi felmérés szerint a megkérdezettek közel fele (49%) jelezte, hogy a Black Friday és az ünnepi szezonban kevesebbet fog költeni a gazdasági kihívások miatt. Ennek ellenére a szezonális ajánlatok és kedvezmények továbbra is vonzóak: a válaszadók 75%-a tervezi, hogy vásárol, ha jó ajánlatokat talál.
Mit terveznek a magyarok vásárolni?
Idén a magyarok egyszerre a gyakorlati megtakarításra és az ünnepi előkészületekre is fókuszálnak. A Black Friday vásárlás mögötti legfőbb motiváció, hogy olyan termékeket vehessenek meg kedvezményesen, amelyeket általában nem engedhetnének meg maguknak (44% válaszolt így). A magyarok nagylelkűségét is tükrözi a felmérés: a második legfontosabb ok a karácsonyi ajándékvásárlás volt (33%), míg szorosan a harmadik helyen az akciók kihasználása a rendszeresen vásárolt termékek esetében (32%).
Bolti vagy online ajánlatok?
Sok fogyasztó számára a hagyományos boltok továbbra is elsődlegesek, mivel a válaszadók 48%-a ezt a lehetőséget választaná, ha jó akciókat keres. Az e-kereskedelem népszerűségének növekedésével azonban a magyarok 43%-a inkább online vásárolna, mivel vonzó számukra a kényelem és a szélesebb választék.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mennyire aggódnak a magyarok a csalások miatt, amikor jó ajánlatra vadásznak?
Annak ellenére, hogy az online vásárlás kényelmesebb, nagyobb kockázatokat is rejthet. A 2024. első félévi Revolut Consumer Security and Financial Crime Report (Fogyasztói Biztonsági és Pénzügyi Bűnözési Jelentése) alapján a vásárlási csalások az összes engedélyezett csalás 68%-át tették ki Magyarországon. Globális szinten az ügyfelek által bejelentett csalások 60%-a vásárlási csalás volt.
Az ilyen csalások száma várhatóan emelkedni fog mostantól. Ennek ellenére a magyarok csupán 10%-a válaszolta, hogy aggódik ebben az időszakban. Ennek következtében a magyarok 9%-a választja inkább a bolti vásárlást, mert biztonságosabbnak tartja. Az idősebb (65 év feletti) válaszadók a legóvatosabbak az ünnep környékén, és 15%-uk hajlamosabb a fizikai boltokat választani, mivel így elkerülhetik az online csalásokat.
Hogyan maradjon biztonságban? Tippek
- A csalók hamis weboldalakat hoznak létre, amelyek megtévesztően hasonlítanak az eredeti online áruházakra. Ennek célja egyrészt az áldozatok pénzének ellopása a vásárlás során, valamint a személyes és kártyaadatok megszerzése is. Mit lehet tenni? Figyelmesen ellenőrizze a weboldal URL-címét, hogy biztos legyen abban, hogy az a valódi oldal, ahol vásárolni kíván.
- Egyes weboldalak rendkívül alacsony áron kínálnak drága termékeket (például elektronika, ékszerek, ruhamárkák). A vásárlók néha megkapják a megrendelt terméket, de az hamis lesz, vagy egyáltalán nem kapnak semmit. Mit lehet tenni? Ellenőrizze az online véleményeket más vásárlóktól, hogy meggyőződjön a kereskedő megbízhatóságáról.
- Néha csalók közösségi média platformokat használnak hamis online boltok létrehozására. Ezek a boltok rövid ideig működnek, majd eltűnnek, miután néhány vásárlást végrehajtottak. Mit lehet tenni? Ne bízzon olyan közösségi média oldalakon/fiókokban, amelyek nemrég nyíltak és tele vannak pozitív értékelésekkel, mivel ezek hamisak lehetnek, és csak azt a célt szolgálják, hogy megtévesszék az embereket.
- Hamis szállítási értesítések és adathalász e-mailek gyakoribbak a forgalmas időszakokban, mint például Black Friday. Mit lehet tenni? A csomagokat közvetlenül a kiskereskedő vagy a szállító cég weboldalán kövesse, és mindig ellenőrizze a küldő címét - figyeljen az apró helyesírási hibákra. Ha kétségei vannak, soha ne kattintson a linkre!

Érik a világbotrány: beigazolódott, amit már sejtettek a kínai DeepSeek mesterséges intelligenciáról
A dél-koreai adatvédelmi hatóság szerint a kínai DeepSeek mesterségesintelligencia-cég engedély nélkül továbbított felhasználói adatokat és MI-parancsokat más országokba.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


